REACTIA PLIROMEI FATA DE SINODUL DIN CRETA 2016 38


 

Pr-Arsenie-Papacioc1

 

 

Inainte de a posta documentele, o nota:      

 

   Publicăm această scrisoare pe care am înaintat-o IPS Teofan și o arătăm și frățiilor voastre spre întărirea în credința ortodoxă și spre arătarea adevăratei fețe a așa-zisului sinod din Creta.    

   Scrisoarea este concepută în modul cel mai serios și cu simț de răspundere în fața lui Dumnezeu de comitetul semnatar pe baza învățăturii Bisericii exprimată prin Sfânta Scriptură, Sfânta Tradiție, Sfintele Sinoade și Sfinții Părinți, fără influențe exterioare, fără duh de răzvrătire și fără intenții de schismă.      

   Toate semnăturile adunate până la ora actuală – în număr de aproximativ 4500 de preoți, călugări și mireni – au fost trimise la Mitropolia Moldovei și Bucovinei. Dintre acestea am postat doar un număr mic.    

   Cei care doresc să rămână ortodocși și doresc să susțină această scrisoare pot să trimită în continuare semnături pe adresa de e-mail a acestui site, pe formularul de tabel postat. Datele cu caracter personal nu vor fi făcute publice. Formularul poate fi descarcat de aici.

   Preferabil ar fi ca tabelele să fie complete. Textul de față poate fi preluat doar în forma publicată (fără adăugarea unor titluri, intertitluri, interpretări răuvoitoare, punere în context nefavorabil, ilustrarea cu imagini nepotrivite).

 

Parintele-Iustin-Parvu1

 

Scrisoarea in original (cu semnaturi) scanata

[gview file=”http://aparam-ortodoxia.ro/wp-content/uploads/2016/08/scrisoare-deschisa-scanata.ppt” save=”1″]

Pentru a mari documentul dati click in colt (dreapta sus) pe „pop-out”!

 

Scrisoarea in format electronic

[gview file=”http://aparam-ortodoxia.ro/wp-content/uploads/2016/08/Scrisoare-Teofan-finala-si-definitiva.doc” save=”1″]

 

[gview file=”http://aparam-ortodoxia.ro/wp-content/uploads/2016/08/ANEXA-1-CORECTATA.doc” save=”1″]

 

[gview file=”http://aparam-ortodoxia.ro/wp-content/uploads/2016/08/ANEXA-2-CORECTATA.doc” save=”1″]

 

[gview file=”http://aparam-ortodoxia.ro/wp-content/uploads/2016/08/ANEXA-3-CORECTATA.doc” save=”1″]

 

[gview file=”http://aparam-ortodoxia.ro/wp-content/uploads/2016/08/ANEXA-4-CORECTATA.doc” save=”1″]

 

[gview file=”http://aparam-ortodoxia.ro/wp-content/uploads/2016/08/ANEXA-5-RECORECTATA.doc” save=”1″]

 

[gview file=”http://aparam-ortodoxia.ro/wp-content/uploads/2016/08/ANEXA-6-CORECTATA.doc” save=”1″]

 

[gview file=”http://aparam-ortodoxia.ro/wp-content/uploads/2016/08/ANEXA-7-CORECTATA.doc” save=”1″]

 

[gview file=”http://aparam-ortodoxia.ro/wp-content/uploads/2016/08/semnaturi.ppt” save=”0″]

 

 


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

38 gânduri despre “REACTIA PLIROMEI FATA DE SINODUL DIN CRETA 2016

  • Carmen-Elena

    Nu pot decat sa felicit aceasta atitudine competenta, profesionista si deosebit de frumoasa! Lupta aceasta, desi pare foarte grea, asteptam sa culeaga roade, asa cum suntem noi invatati, nu de la oameni …
    Nu dorim ca, in bisericile noastre sa se desfasoare spectacole-slujbe, fara nici o traire si vindecare autentice, asa cum se intimpla in occident!Avem nevoie de Biserica noastra Adevarata pentru ca doar Ea ne aduce bucuria de a fi impreuna, dragostea, vindecarea, pacea, bucuria…prin Sfanta Euharistie!

  • Gabriela

    Demersul este laudabil si mai mult decat necesar, deoarece aduce lamuriri foarte importante, in ceea ce priveste organizarea si desfasurarea acestui sinod, prin glasul Sfintilor Parinti ai Bisericii noastre, care ne indeamna sa ne aparam Dreapta Credinta, chiar cu pretul vietii.
    Din pacate, duhul ecumenist a incetosat astazi cugetul ortodox, aliniindu-l duhului lumesc, pentru a nu se mai putea distinge clar prabusirea religioasa si morala a Bisericii si a intregii omeniri. Suferind de rutina teologica si de o mentalitate ecumenista dobandita in anii in care au studiat la institutele ecumeniste din Occident, ierarhii nostri n-au perceput subtilitatile, intentiile si interesele din spatele acestui sinod.
    Recunoasterea ca „biserici” a catolicilor le confera acestora calitate egala cu Biserica Ortodoxa si, implicit, episcopat si preotie egala, adica Taine. Astfel, prin recunoasterea eclesiologiei catolice si protestante este renegata cea Ortodoxa. De aceea, participarea si semnarea actelor de la sinodul din Creta inseamna partasie la erezie, renegarea Credintei si cadere din Har. Acesta este motivul pentru care poate inceta pomenirea ierarhilor care nu se dezic de semnaturile puse pe documentele sinodului din Creta.
    La intrebarea „Pe baza carui canon se poate intrerupe pomenirea ierarhului?” se poate raspunde cu alte doua intrebari: „Pe ce temei doctrinar si canonic s-a infiintat si functioneaza Miscarea Ecumenista si Consiliul Mondial al Bisericilor? Pe ce temei doctrinar si canonic s-a organizat sinodul din Creta?”
    In plus, dincolo de organizarea si desfăşurarea întâlnirii din Creta, care a desfiinţat, practic, modelul de sobornicitate al Sinoadelor Bisericii, oferind prerogative papale anumitor Patriarhi şi luând abuziv fiecărui episcop dreptul de vot, dincolo de gravele abateri de la dreapta credinţă, semnalate atât de o parte din ierarhii prezenţi la sinod, cât şi de alte voci reprezentative ale Bisericii Ortodoxe, se face din ce in ce mai mult simtita impunerea de la nivel înalt a globalizării religiei, pregatind terenul înfiinţării unei autorităţi politice mondiale asupra spiritualităţii lumii.
    Aceasta autoritate este reprezentata de Papa Francisc, cel care, in urma cu doi ani, pleda, la Fanar, alături de Patriarhul Bartolomeu, pentru reunificarea urgentă a Bisericii Ortodoxe cu catolicii, acelasi Papa Francisc care nu demult a fost filmat sarutand mana celor trei mari Illuminati, David Rockefeller, John Rothschild şi Henry Kissinger si care, in luna mai a anului 2014 a slujit mesa impreuna cu un preot caruia i-a sarutat mana si care este activist pro-homosexual, lider al campaniei pro-schimbari in invatatura Bisericii cu privire la homosexualitate. (http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2014/05/28/papa-francisc-cleric-homosexualitate/)
    Toata aceasta ideologie a perversităţii, impusă astazi chiar prin lege, este o consecinţă directă a abaterilor de la Dreapta Credinţă, reflectate si in Sinodul din Creta. Aceasta stare de lucruri va atrage dupa sine alte categorii de prăbuşiri – la nivel spiritual, economic, social – şi, în final, colapsul generalizat.
    Faptul ca nici atât nu mai putem discerne este un semn vizibil al unei masive părăsiri de Har, care se accentuează pe măsura nepăsării şi gravelor noastre compromisuri. Exista o strânsă legătură între erezie, apostazie şi ideologia şi presiunile pe linia legalizării perversităţii în toată lumea, inclusiv în spaţiile ortodoxe.
    Să luăm deci aminte, să stăm bine!

  • Constantin Popa

    Frati crestini,
    Din capul locului as vrea sa spun ca semnez desi nu sunt in teritoriul canonic al Mitropoliei(eu sunt din Vrancea). As vrea totusi cu ingaduinta fratiilor voastre sa astern cateva cuvinte si sa va rog sa le luati in considerare pe viitor(inteleg ca acum deja ati publicat scrisoarea catre Mitropolitul Teofan). Exista o foarte mare neintelegere asupra acestui Sinod si din pacate parca intunericul a pogorat peste preoti si mireni deopotriva intunecandu-le mintea sa nu mai inteleaga ce se intampla. Confuzia a fost intotdeauna aliatul de nadejde al diavolului. Se pare ca inca nu exista o intelegere deplina a raului cel mai mare facut de Sinodul din Creta, dar si a scopului principal urmarit de organizatori. Toata lumea se adreseaza si se indreapta catre erezia ecumenista ajunsa in mod oficial in Biserica prin acest Sinod dar nu vede cel mai grav aspect. Rolul principal al acestui Sinod a fost de a indeparta pliroma si Episcopii ortodocsi de la decizie. Abia apoi se va ocupa si de dogme ce va mai ramane din Biserica. Va rog sa urmariti cateva idei si apoi ganditi si fratiile voastre.
    NU S-A POMENIT IN ISTORIA ORTODOXIEI SA IEI VOTUL EPISCOPILOR. Ce s-a facut la Sinod este de neacceptat din foarte multe motive, dar sa va spun doar cateva in ce priveste eclesiologia ortodoxa si Istoria Sfintelor Sinoade.

    1- conform Sfintei Traditii TOATE Sinoadele au luat hotarari prin majoritatea voturilor Episcopilor prezenti iar a impiedica votul Episcopilor nu s-a pomenit in 2000 de ani de Ortodoxie.

    2-nu exista ‘Biserici’ care sa-si exprime votul lor cum eretic se adreseaza documentul de organizare a Sinodului(„fiecare Biserica are un vot”!!!!!), caci Ortodoxia nu este o confederatie de Biserici ci Una singura cu expresii geografice si canonice locale, dar DOAR UNA;

    3- nu exista Primat in Biserica ortodoxa, asa cum eretic se exprima acelasi document mentionat si in nota de mai sus – „Organizarea Sfantului si Marelui Sinod” care poate fi consultat pe siteul dedicat evenimentului si tradus in limba romana pe basilica.ro. Toti Episcopii sunt absolut egali intre ei. Mitropolit, Patriarh etc sunt doar titluri onorifice – in Ortodoxie exista doar PROTIE, adica intaietate de slujire si cinstire si niciodata nu a existat PRIMAT;

    4- nu exista BISERICI si nici PRIMATI care sa, citez, „comunice in Bisericile LOR(!!!!!!)hotararile Sinodului”. Asta este o eclesiologie de tip papistas, catolic, mai pe romaneste EREZIE ECLESIOLOGICA cu efecte devastatoare asupra ortodoxiei si care de fapt anuleaza Sinodalitatea Ortodoxa;

    5- Bisericile locale sunt doar expresii geografice ale Bisericii celei „Una, soborniceasca(adica Sinodala) si Apostoleasca” si nu o confederatie de Biserici cum eretic mentioneaza documentul pomenit(spre corectitudine, cativa Episcopi au corectat acest aspect prin mentiune in documentul final, dar asta nu are niciun efect real, caci Sinodul si-a desfasurat lucrarile in baza acestui regulament deci el si-a produs vatamarea eretica);

    6- nu exista in ISTORIA si TRADITIA Sfintei noastre Ortodoxii niciun Sinod legiuit la care sa fi participat ereticii. Ei au fost doar invitati sa participe pentru a li se da posibilitatea sa se pocaiasca si sa se apere. In final au fost dati anatemei TOTI ereticii si invataturile lor;

    7- in toata Traditia la sinod Episcopul este insotit de: un preot, un calugar(de obicei ierodiacon – vezi situatia lui Atanasie cel Mare la Sinodul I) si un mirean. Deci intotdeauna la Sinod participa 4 si voteaza Episcopul cu sfatul lor, prin acest gest participa pliroma. Aici in Creta nici macar Episcopul nu a avut vot;

    Pentru a aduce o eclesiologie straina de duhul si Traditia Ortodoxa, dar mai ales PENTRU A INLATURA ORICE REZISTENTA IN SANUL BISERICII s-au dat doua mari si ERETICE dispozitii. In primul rand documetul de organizare prevede clar ca:” fiecare Biserica are un vot(!!!!!)” si apoi documentul final condamna „grupurile si indivizii care sub pretextul apararii ortodoxiei ..;etc”. De fapt se incearca in baza acestor ‘documente’ sa se creeze o baza canonica pentru excomunicarea tuturor celor care se opun Sinodului si modificarilor eclesiologice si dogmatice ce vor urma. Potrivit documentului si procedurilor de organizare a acestui Sinod din Creta, Sinodul nu mai exista in Ortodoxie ca forma de exprimare a vointei Sfintei Treimi in sanul Bisericii ci a fost inlocuit de ‘primati’ care, citez, „comunica hotararile in Bisericile LOR”. Bartolomeu devine al doilea papa infailibil din istorie iar Patriarhii ortodocsi sunt niste papi ceva mai mici, un soi de guvernatori peste „Bisericile LOR”. Biserica nu mai este a Lui Hristos ci a infailibilor astia, a LOR, a PRIMATILOR, asa cum catolicismul nu este a Lui Hristos ci a ereziarhului infailibil, papa de la Roma. Asa eclesiologie aduce acest „sfant si mare” Sinod!!!!!!! Episcopilor li s-a luat dreptul la vot, acum hotarand doar Primatii. Speram ca Ierarhia, preotii si mirenii vor intelege ca nu toti crestinii care nu sunt de acord cu acest Sinod sunt ‘extremisti”, ci avem obiectii fundamentale, de esenta dogmatica, eclesiologica si canonica ca sa ne opunem hotararilor acestui acestui Sinod. Deja nu mai putem sa stam fara actiune intrucat orice intarziere va fi fatala pentru viitorul ortodoxiei. Trebuie sa luam atitudine si sa luptam pentru ca ce urmeaza va fi nemaintalnit in 2000 de ani de ortodoxie. Urmeaza aparitia unui ‘sinod regulat'(asa cum dealtfel a si anuntat Daniel imediat dupa ‘sinod’) care va inlocui in totalitate Sinodul Episopilor si al pliromei, format doar din PRIMATI, care conform ‘documentelor’ acestui Sinod(la care au aderat toti Episcopii, caci au semnat nu-i asa???) vor „comunica in Bisericile LOR” hotararile sinodului permanent. Abia atunci se va desfiinta de facto Sinodalitatea Ortodoxa, dar acum S-A DESFIINTAT DE IURE. In acel moment, Biserica Ortodoxa va fi disparut de facto si Bartolomeu va fi al doilea papa infailibil din istorie. Sa ne ajute Dumnezeu, Maica Domnului si toti Sfintii sa mai putem salva ceva!
    Constantin Popa

    p.s. cu zambetul pe buze, Teofan si ceilalti Episcopi prezenti au semnat desfiintarea Sinodalitatii Ortodoxe

    • Sluga netrebnica

      Vrednici sunt cei care au intocmit aceasta scrisoare si dreptcredinciosi sunt toti cei care o semneaza. Adunarea din Creta a fost un sinod talharesc si trebuie luate toate masurile de ingradire fata de ereziile adoptate acolo, cat si fata de cei cazuti in erezie prin semnarea sau primirea acelor hotarari.

      • Radu Marian

        Canonul 6 al Snodului al II-lea ecumenic stabilește că dacă pliroma nu acceptă documentele semnate, acestea nu au valabilitate!

    • pr. Staicu Ciprian

      Domnule Constantin, felicitări. Aveți mare dreptate. Aș vrea să vorbim la nr 0740788876 sau pe adresa ciprioan@yahoo.com
      Adunarea din Creta = nașterea papalității prigonitoare și atotsuficiente în Ortodoxie. De fapt, în afara ei, căci cine are asemenea idei eretice a decolat demult din ea. Pe ecumeniștii ăștia și pe acoliții lor îi interesează două lucruri: tronul și burdihanul ! Iar ca distracție au: ”la lei cu fanaticii care ni se opun!”
      Spunea cineva – un consilier eparhial – că întreruperea pomenirii ierarhului său de către pr. Macarie de la Oituz este ca ”o ploaie de vară.” Cred că această scrisoare semnată de 4500 de români ar fi ca ciupercile acelea bune care ies … după ploaie. Din păcate, pentru ecumeniști, filo-papistași, informatori etc ea este … ca urzicile ce cresc după o ploaie bună. Adică îi ustură numai când aud că Dumnezeu Își apără Biserica prin asemenea moldoveni, demni ucenici ai Pr. Justin Pârvu, cu mult mai demni decât chiar obștile pe care le-a lăsat în urmă… sau ele l-au uitat.
      Doamne ajută!
      Pr. Ciprian Staicu

      • Constantin

        Pr Ciprian Staicu,
        Doamne ajuta! Putem discuta, dar dupa post. Acum suntem toti in fata marii sarbatori a Adormirii Maicii Domnului si orice tulburare sufleteasca nu este bine primita. Multe s-au schimbat de ieri pana astazi ca da Domnul intr-un ceas ce nu dat intr-o viata. Intre timp I.P.S. Teofan a publicat un comunicat prin care recunoaste ca erezii celelalte confesiuni si face precizari foarte importante privind sinodul din Creta. Cred ca dupa aceste precizari(pe care va indemn sa le cititi pe activenews) nici nu se pune problema nepomenirii IPS Teofan. In documentul de mai sus eu am condamnat abaterile grave de la Traditia Ortodoxa pe care acest Sinod le-a proferat prin documentul de organizare. Comunicatul Sinodului mentioneaza clar ca” Ortodoxia nu este o federatie de Biserici”(semn ca Ierarhii mai intregi la minte si suflet au luptat pentru Ortodoxie) si a eliminat cuvantul „primat/primati” din textele Sinodale inlocuindu-l cu ‘Intaistatatori’. A ramas doar modul neortodox in care s-a votat(adica fara unanimitatea votului Episcopilor). Pentru asta eu cred ca Sinodul Greciei ar trebui sa-i depuna pe Bartolomeu I si pe secretarul Zizioulas care au venit cu aceste inovatii dogmatice si eclesiologice de neacceptat. Dar asta este acum in batatura lor si sa nu ne preocupam de cum vor rezolva grecii. Au si ei Ierarhii lor care lupta ca si la noi, slava Domnului! Modul in care Ierarhii drept slavitori nu recunosc lucrarile Sindului ca fiind pan-ortodoxe si nici alte ‘biserici’ este mare bucurie!(cititi va rog comunicatul IPS Teofan). In urma precizarilor facute de IPS Teofan, nu sunt de acord cu oprirea lui de la pomenire. Nu exista nicio baza canonica pentru asa ceva in acest moment.
        Doamne ajuta!

        p.s. comunicatul IPS Teofan inchide practic disputa referitoare la Sinodul din Creta, pentru ca atunci cand Mitropolitul Moldovei NU RECUNOASTE caracterul pan-ortodox al Sinodul si spune ca „un Sinod viitor trebuie sa analizeze si sa elimine orice erori ramase” inseamna ca nu a tradat Ortodoxia. Mai mult recunoaste ca erezii catolicismul si celelalte confesiuni si denunta ‘teoria ramurilor, pierderea unitatii’ etc! Ne ramane noua tuturor, sa comunicam Ierarhiei sa indrepte eroarea eclesiologica grava si sa restituiasca votul asa cum a fost in 2000 de ani de Ortodoxie. Dar asta deja este de durata, pentru viitorul Sinod. Oprirea P.S. Ioachim de la pomenire este ceva diferit, acolo am inteles ca se promoveaza teorii si actiuni ecumeniste si Parintele Macarie nu a mai suportat. Dumnezeu sa-l intareasca in lupta cea dreapta si noi sa-l sprijinim.

        • Sluga netrebnica

          „La initiativa unor preoti si credinciosi din Bihor, ASTRADROM a demarat campania de strangere de semnaturi pentru sustinerea dreptei credinte ortodoxe si anularea articolelor eretice din documentele finale ale sinodului din Creta. Scrisoarea este adresata personal Episcopului Sofronie de la Oradea, superiorul nostru canonic, cât si intregului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane. ”

          Scrisoare integrala: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/08/sinodul-din-creta-o-provocare-la.html

        • Laurentiu

          Domnule Constantin,va rog din inima sa aveti mare grija la aceasta viclenie a mitropolitului Teofan, am vazut mai multe reactii cum ca „marturisirea” sa e buna sau in linii mari buna.Ma voi folosi de acel document minunat semnat de Parintele Antim si de restul Parintilor Marturisitori,dar si de o scriere a Sfantului Ignatie Briancianinov ca sa demonstrez ca aceasta „marturisire” este in duhul celor declarate la adunarea arhiereasca din Creta si foloseste acelasi limbaj neortodox, care duce in eroare pe ortodocsii care nu cunosc bine cum sta treaba cu ereticii.

          b. Comunitățile și confesiunile creștine eterodoxe s-au îndepărtat în elemente doctrinare fundamentale de la credința cea adevărată, așa cum a fost și este aceasta cunoscută, trăită și mărturisită de Biserica Ortodoxă.

          In primul rand, Sfinti Parinti ca Marcu Evghenicul, Paisie Velicikovski, Ignatie Briancianinov, Iustin Popovici si toti Sfintii Parinti folosesc termenul de eretic, nu te eterodox, termen nemaintalnit pana acum la Sfintii Parinti.De ce nu se foloseste termenul de eretic?E prea dur?

          IPS Serafim de Pireu a afirmat intr-un interviu: „cât de mare alterare și cât de mari probleme creează aceste formațiuni religioase pseudo-creștine, care sunt cunoscute sub numele de creștinism.Prin urmare, nu sunt Biserici, pentru că Biserica este Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească și, neîndoielnic, este Una, pentru că Unul este Hristos și, pentru că Hristos este Capul Bisericii, nu e posibil ca Hristos să aibă mai multe trupuri sau mai multe capete. Este, carevasăzică, o ”urâciune a pustiirii” (Matei 24:15, Marcu 13:14) din zilele noastre acest pluralism ecumenist, după cum se numește, care are ca scop să submineze Adevărul și să facă din Adevăr o mărime matematică, însă Adevărul este Persoană, este Hristos. El a spus: ”Eu sunt Calea, Adevărul și Viața” (Ioan 14:6).
          În privința validării Adevărului, și un singur om, care crede în El, constituie majoritate, iar în ce privește Biserica, oricât de puțini membri ar avea, acest lucru nu are nici o importanță în raport cu numărul mare al aderenților concepțiilor religioase ale romano-catolicismului, protestantismului și monofizitismului. Ei ating în jur de 1,5 miliarde, dar faptul acesta nu are nici o importanță, pentru că Biserica nu este o mărime matematică, ci este comuniune cu Adevărul Care este Hristos.”

          Mitropolitul Teofan nu i-a mai numit asa cum a semnat la adunarea din Creta, Biserici, ci „comunitati si confesiuni crestine”, ceea ce este tot gresit, pentru ca nu pot fi numiti crestini, ci doar pseudo-crestini, fiind mare diferenta intre crestini si presudo-crestini, adica ei se numesc pe sine crestini, dar trebuie numiti pseudo-crestini, si, ca sa fim mai corecti, eretici.

          O femeie i-a scris Sfantului Ignatie Briancianinov, printre altele: „Doar ereticii sunt şi ei creştini. Să te
          socoti mântuit, iar pe membrii altor credinţe pierduţi, este o nebunie, este o trufie fără margini”. Iar Sfantul i-a raspuns: „Ereticii nu sunt creştini! Dumneavoastră spuneţi că ereticii sunt aceeaşi creştini ca şi noi. De unde aţi scos una ca asta? Doar poate vreunul care se numeşte creştin şi nu ştie nimic despre Hristos, datorită nemărginitei sale ignorante, se va arăta de acord să se recunoască tot atât de creştin cât şi ereticii, fără să deosebească sfânta credinţă creştină, de puii blestemului, de ereziile hulitoare de Dumnezeu. Altfel judecă cu privire la acestea adevăraţii creştini! ” Sursa: https://parohiatorrent.files.wordpress.com/2012/06/sf-ignatie-brancianinov-despre-mc3a2ntuirea-neortodocc899ilor.pdf Daca veti citi tot materialul, veti observa ca Sfantul Ignatie intelege prin crestini numai pe ortodocsi. In scrierile Sfantului Iustin Popovici, pe care le las pentru scurtimea cuvantului, sa nu va plictisesc cu aceleasi lucruri, gasim aceeasi atitudine.

          „Vrăjmașul… a născocit o nouă înșelătorie, ca sub însuși numele Lui să-i amăgească pe cei necugetați. A născocit erezii și schisme prin care să răstoarne credința, să corupă adevărul… Și cu toate că ei nu stăruie în Evanghelia lui Hristos și în legea Lui, se numesc pe sine creștini și, umblând în întuneric, socotesc că au lumină.” (Sfantul CIPRIAN AL CARTAGINEI, Despre unitatea Bisericii Universale, III, ed. cit., pp. 45-47)

          Sfântul Ioan Gură de Aur scrie următoarele: „astfel, cum ne învaţă Scriptura şi Sfinţii Părinţi, Biserica adevărată a lui Hristos este una singură din care în diferite timpuri s-au despărţit diverse adunări eretice şi grupări schismatice” ( Comisia Teologică a Patriarhiei Georgiene, Învățături eretice cu caracter eclesiologic din sec. XX, în Buletin de informație nr. 3/1998 , Tbilisi, 1998)

          Mai departe zice: „s-au îndepărtat în elemente doctrinare fundamentale de la credința cea adevărată, așa cum a fost și este aceasta cunoscută, trăită și mărturisită de Biserica Ortodoxă” – iarasi nu zice foarte clar ca au cazut in erezii pierzatoare de suflet, care ii vor duce in iadul vesnic.Iata cat de clar si ortodox se exprima Sfantul Anastasie cel Mare: „Oricine va voi să se mântuiască, mai întâi de toate trebuie să se ţină de credinţa sobornicească; iar cine n-o va păstra întreagă şi fără de prihană, acela va pieri în veci” (Simbolul Sfântului Anastasie cel Mare).

          Concluzie punctul b argumentata mai sus: Constructia „comunitati si confesiuni crestine eterodoxe” este gresita, corect fiind scurt : eretici.Foloseste un limbaj neortodox, care nu este in Duhul Sfintilor Parinti pentru a arata greselile ereticilor si nu pomeneste despre pierzania lor cea vesnica daca nu se vor pocai si nu vor da anatemei invataturile lor gresite(Vezi documentul de mai sus al Sfantului Ignatie Briancianinov, unde se scrie despre anatematizarea eresurilor)

          c. „Acceptarea denumirii istorice a altor biserici și confesiuni eterodoxe”, așa cum menționează documentul Sinodului din Creta, nu înseamnă și acceptarea erorilor doctrinare sau eclesiologice ale acestora. Învățăturile și practicile greșite ale eterodocșilor (ex.: o singură fire în Hristos, Filioque, primatul papal, hirotonia femeilor și altele) sunt erezii și le consider ca atare.

          Dar nu a zis nimeni ca accepta aceste erezii, aceasta ar fi chiar o nebunie si o prostie, iar ecumenistii, fiind foarte vicleni nu sunt neintelepti sa afirme asa ceva.Mitropolitul Teofan, prin aceasta afirmatie cauta sa amorteasca constiinta pliromei Bisericii. „Oare cum se pot accepta celelalte confesiuni ca „Biserici” fără ca să se încalce în chip eretic eclesiologia ortodoxă?!” (Anexa 2, pag 7) – A se citi cu rabdare cele 35 de pagini ale documentului pentru a se vedea cat de grav este articolul 6 si restul articolelor)

          Patriarhului papistas de la Ierusalim de ce nu ii spune ca filioque e erezie si ca daca nu se pocaieste, nu are mantuire? De ce nu ii spune, asa cum zicea Sfantul Paisie de la Neamt: „Pentru că este cugetarea catolicilor pentru
          Unul Dumnezeu în Treime, rea, nedreaptă şi potrivnică Sfintei Scripturi, şi întru aceasta este deopotrivă cu Arie şi cu toţi ceilalţi eretici. Şi dacă cineva mărturiseşte astfel precum că «Duhul Sfânt purcede de la Tatăl şi de la Fiul», pentru acela nu este nădejde de mântuire, chiar dacă ar îndeplini toate poruncile lui Hristos, chiar dacă încă şi pe morţi i-ar învia, pentru că defăimează cu rea slavă Duhul Sfânt şi două pricini socoteşte a fi în Dumnezeire, una a Tatălui si alta a Fiului ”

          d. Relațiile ortodocșilor cu eterodocșii pot avea loc numai pe baza convingerii că Biserica Ortodoxă este Biserica Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, iar comunitățile și confesiunile eterodoxe s-au îndepărtat de la Adevăr și au îmbrățișat învățături și practici greșite.

          Poate a vrut sa spuna : Biserica adevărată a lui Hristos este una singură din care în diferite timpuri s-au despărţit diverse adunări eretice şi grupări schismatice (Sfantul Ioan Gura de Aur – vezi mai sus). Invataturi si practici gresite? De ce nu erezii? Si iarasi a uitat sa spuna ca daca nu se pocaiesc,nu se intorc in sanul Bisericii lui Hristos si nu dau anatemei aceste erezii „nu au nadejde de mantuire, chiar daca ar indeplini toate poruncile lui Hristos si de ar invia pe morti”(Sfantul Paisie de la Neamt)

          Conclizie: Acelasi limbaj neortodox ecumenist, prin care incearca adormirea constiintei pliromei Bisericii.

          e. În relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine trebuie exclus orice compromis doctrinar. Concepții precum: teoria ramurilor, teoria pierderii unității Bisericii, rugăciunea în comun cu eterodocşii sau alte idei şi practici necanonice nu pot fi acceptate în viața Bisericii Ortodoxe.

          Atunci cum ramane cu inregistrarea in care se vede clar ca un cardinal papistas si un ierarh monofizit au participat la Sfintele Slujbe din ziua de Pogorare a Duhului Sfant?

          MA IERTATI,DAR ASTA ORI ESTE CULMEA NESTIINTEI, ORI CULMEA IPOCRIZIEI, ATUNCI SA-SI RETRAGA SEMNATURA DE LA ADUNAREA DIN CRETA, UNDE, DUPA CUM A AFIRMAT SI IPS HIEROTHEOS VLACHOS: ” În ciuda acestora, vreau să spun cu toată sinceritatea că am remarcat foarte clar o abordare relativistă în pozițiile formulate la acest Sinod, pentru că în cele ce se spuneau și se discutau a fost foarte vehiculat conținutul teoriei ramurilor, fără a fi numită ca atare, cu alte cuvinte era evidentă părerea că ar fi avut loc o ruptură în creștinism și că creștinismul s-ar fi divizat, întocmai cum „este sfâșiată rasa unui cleric” (!) și că toți năzuiesc la unitatea creștinismului;” Inca o data, indemn sa se citeasca Anexa 2, acolo se explica pe larg si despre teoria ramurilor si alte erezii in documentele de la Creta.

          f. Este necesar să se analizeze de către Biserica Ortodoxă dacă mai este oportună menținerea calității de membru în Consiliul Mondial al Bisericilor. O reflecție și o dezbatere, urmate de o decizie asupra acestui subiect sunt necesare și așteptate de către mulți credincioși ortodocși.»

          Oare ce este de analizat? Insusi numele acestei organizatii masonice este eretic.Ei vor sa faca un singur stat si o singura „biserica”, pentru un singur conducator, spurcatul, care nu vreau nici sa-i scriu numele.Inca o declaratie pentru adormirea constiintei celor slabi si neinformati.

          Nu am vazut ca Mitropolitul Teofan sa afirme ca papistasii si ceilalti eretici nu au Sfinte Taine, nu l-am vazut sa afirme ca numai in Ortodoxie este mantuire, asa cum invata clar Sfintii Parinti.

          Desi acest mesaj este scris in oarecare graba, deoarece, azi, inainte de Adormirea Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu, trebuie sa ne indeletnicim mai mult cu rugaciune, cred ca este folositor.

          Va rog din inima, sa nu ne lenevim sa citim acel document de 99 de pagini semnat de Parintele Antim si de restul Parintilor, si acel material despre „mantuirea” neortodocsilor( care se pot mantui numai daca se intorc in Biserica lui Hristos si se pocaiesc de ereziile lor) aduc foarte multa Lumina!

      • Andreea Vasilca

        Aveti multa dreptate! Doamne ajuta sa se schimbe lumea aceasta preoteasca – incluzand tot clerul – inversunat in intelesuri mistice, in denigrarea sufleteasca a aproapelui si apoi in toata lucrarea – subversiva – asupra inimii si asupra subconstientului tuturor acelora ce merg cu gand curat si cu gand bun sa-l cinsteasca pe Hristos.
        Dupa opinia mea, cred ca aceste comentarii merg prea departe, sunt extrem de elaborate si de argumentate (din punct de vedere canonic) – lucru de apreciat, dealtfel – si as formula mult mai simplu totul : personal, vad la ora actuala in Biserica o institutie care a adunat sub haina ei toti securistii – fosti, actuali si in devenire – care, sub forma „ascultarii”, a spovedaniei, chiar a Impartasaniei cu Sfintele Taine, indiferent pe cei cai si cu ce metode – atat securiste, cat si cu instrumentele harului dat de Dumnezeu – patrund, dupa ce castiga increderea penitentului, in inima si in subconstientul acestuia din urma si ii implementeaza ceea ce trebuie sa faca, spunandu-i ca „lucreaza” apoi pentru Dumnezeu, dar de fapt acesta nu va mai lucra niciodata decat pentru securisti – pentru bunastarea lor si a familiilor acestora si impotriva sa, a familiei sale si a aproapelui, distrugand fara ca ei (noi) sa-si dea seama toate valorile si nu mai respecta – in numele lui Dumnezeu – niciuna din cele 10 porunci.
        Noua, tuturor (caci este un fenomen in masa), ni se ia amprenta duhului si darurile fiecaruia dintre noi sunt vandute – fara voia noastra – demonilor, pentru binele lor- averi si functii – apoi rad de noi si ne umilesc. Dar se umilesc pe ei insisi, bietii de ei! si noi suferim, parintii isi ucid copiii, sotii – sotiile si reciproc pentru nimicuri, este ucisa dragostea autentica din sufletele noastre. Tot ceea ce s-a intamplat in ultimul timp – accidentul de la Colectiv, copiii mici din Arges – au fost manipulari in duh in acest sens, de aceea si cauzele nu pot fi identificate corect, acolo unde se bajbaie e lucru necurat – presupun ca a fost numai la nivel experimental si de aceea au fost unele lacune, dar „Baietii” se perfectioneaza! Din experientele pe care le-au facut pe mine, cunosc faptul ca nu au scrupule, sentimente, nimic nu-i poate opri – marea majoritate sunt preoti (duhovnici – care au depus niste juraminte) si medici (care au depus juramantul lui Hipocrate). Am inteles ca deja in Iasi nu mai iesi viu din mana niciunui medic – in Bucuresti tendinta este sa te imblnaveasca- ti se induce boala prin ura – aduna ura din zeci de oameni si o arunca asupra ta, biet muritor, pentru a ajunge pe mana lui, te opereaza, iti ia banii, dar apoi fac tot posibilul sa mori – ei se tot gandesc cum sa faca sa nu am/avem dovezi.

  • Monah Teodot

    Comunicatul lui Teofan de azi 13 aug.2016 este o mare pacaleala . Sa-l luam la analizat :
    – „«a. Hristos și Biserica Sa Ortodoxă constituie tezaurul cel mai sfânt și scump, care nu poate fi negociat sau diminuat în nicio formă și prin niciun compromis.” – vorbe goale. In realitate l-ati vandut la Creta si Biserica Sa ati facut-o egala cu adunarile ereticilor.
    b. ” Comunitățile și confesiunile creștine eterodoxe s-au îndepărtat în elemente doctrinare fundamentale de la credința cea adevărată, așa cum a fost și este aceasta cunoscută, trăită și mărturisită de Biserica Ortodoxă.” – care sunt acelea ? Numeste-le : catolicii, protestantii, neoprotestantii. De ce nu le numesti „eretice’ ci „eterodoxe” ? Ca sa incurcati lumea cu terminologia voastra satanica.
    c. „Acceptarea denumirii istorice a altor biserici și confesiuni eterodoxe”, așa cum menționeazădocumentul Sinodului din Creta, nu înseamnă și acceptarea erorilor doctrinare sau eclesiologice aleacestora. Învățăturile și practicile greșite ale eterodocșilor (ex.: o singură fire în Hristos, Filioque, primatul papal, hirotonia femeilor și altele) sunt erezii și le consider ca atare. – ce sa insemne oare „le consider ca atare ” . Le dai anatemei sau le primesti ? Spune clar, nu aburi lumea. De ce folosesti doua denumiripentru acelasi lucru ? Cand „eterodoxe” cand „erezii” ? Ca sa incurci si mai mult lumea sau ca sa poti avea in continuare legaturi cu ereticii si sa-i numesti eterodocsi ?
    d. Relațiile ortodocșilor cu eterodocșii pot avea loc numai pe baza convingerii că Biserica Ortodoxă este Biserica Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, iar comunitățile și confesiunile eterodoxe s-au îndepărtat de la Adevăr și au îmbrățișat învățături și practici greșite. – De ce fel de relatii vorbesti ? Sa ai tu in continuare relatii cu ereticii. Noi mergem dupa cuvantul Sf.Ap.Pavel : ” De omul eretic dupa intaia si a doua mustrare departeaza-te.” Ati avut relatii cu ei de 100 de ani. Daca nu poti trai fara relatii cu ereticii mergi de tot la ei si nu ne mai aburi. În relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine trebuie exclus orice compromis doctrinar. Concepții precum: teoria ramurilor, teoria pierderii unității Bisericii, rugăciunea în comun cu eterodocşii sau alte idei şi practici necanonice nu pot fi acceptate în viața Bisericii Ortodoxe. Mincinosule, ce ati facut la Creta de Pogorarea Sf,Duh ? Ati slujit impreuna cu ereticii, nelasand pe ortodocsi in Biserica.
    f. Este necesar să se analizeze de către Biserica Ortodoxă dacă mai este oportună menținerea calității de membru în Consiliul Mondial al Bisericilor. O reflecție și o dezbatere, urmate de o decizie asupra acestui subiect sunt necesare și așteptate de către mulți credincioși ortodocși.» – Da, sa se analizeze si rasanalizeze de catre cine ? De catre Biserica Ortodoxa, iar nu de catre BOR, adica cand se va intruni o noua Creta, peste vreo sapte ani. Deci nu vrei iesirea din CMB clara, ci amanari pana ne plictisim si o s-o lasam balta.

    In concluzie : 1. nu s-a dezis de semnatura de la Creta.
    2. nu s-a dezis clar de ecumenism, nu s-a lepadat de erezii ci „le considera ca atare”. Nici macar nu a amintit cuvantul „ecumenism”.
    3. nu s-a lepadat de CMB ci a zis ca trebuie reflectii – frectii, dezbateri, de catre cine ? De catre Biserica Ortodoxa . Care ? In nici un caz cea Romana, ca e foc. Si cand ? La un alt sinod peste vreo sapte si la multi ani ! inca ceva : pentru d-lui teofan a fi membru in CMB este o „CALITATE” iar nu o apostazie. Si acum nu mai e oportun, dar poate se vor ivi si alte oportunitati. Teofan oportunistule, ai incurcat-o . Intreruperea pomenirii.

  • Sluga netrebnica

    Duhul antihristic ce ii indeamna pe minciuno-episcopii Bisericii noastre sa se lepede de Sfintele Canoane si sa calce in picioare dreapta credinta, incercand sa inoveze si sa „modernizeze” invatatura lasata noua de Iisus Hristos Dumnezeul nostru, este acelasi duh antihristic al ereticului papa. De aceea vor sa fie si erezia catolica numita „biserica”, de aceea se roaga si se pupa cu ereticii.
    De atatea pupaturi si „dialoguri” cu ereticii, s-au molipsit si minciuno-episcopii nostri de duhul antihristic al schimbarii. Nu le mai place Sfanta Traditie a sfintilor nostri Parinti, nu le mai place ortodoxia.

    Auziti ce prostii poate sa afirme eretica „biserica sora” a minciuno-patriarhului Daniel:

    „Trebuie să recunoaștem că adevărul religios evoluează și se schimbă. Adevărul nu este absolut și nu este predeterminat.”

    „Dumnezeu se schimba și evoluează, la fel ca și noi, deoarece Dumnezeu trăiește în noi și în inimile noastre.”

    „Biblia este o carte sfântă frumoasă, dar ca toate cărțile vechi importante, unele pasaje sunt depășite. Unele chiar ne îndeamnă la intoleranță și prejudecăți.”

    Articol integral: https://vremuritulburi.com/2016/08/12/de-ce-dovezi-mai-aveti-nevoie-pentru-a-va-convinge-ca-actualul-papa-este-inainte-mergatorul-antihristului/

  • Mihail

    Nevrednic! Anaxios! Aceasta trebuie sa fie raspunsul ferm, larg trambitat in societate, pe care poporul roman si ortodox trebuie sa-l dea imediat si categoric celor 25 de ierarhi care prin semnarea si comportamentul lor au calcat cu cea mai mare gravitate canoanele Sfintei Biserici Ortodoxe si negociind ce nu se negociaza: credinta. Actiunea Mantuitorului in templu la mesele zarafilor este modelul nostru in aceasta situatie.Vor sa castige timp mintind cu vorbe mestesugite? Se bazeaza pe escorte de acum inainte, cand vor veni zi de zi, cu multa frica, in mijlocul poporului ? Nu, solutia este: depunerea din treapta, imediat intreruperea generala a pomenirilor, iesirea din spurcatul CMB, denuntarea ecumenismului si a sectelor ce ii coordoneaza sau manipuleaza ! Biserica Ortodoxa, singura Biserica ce exista, trebuie sa ramana curata ca mireasa a lui Hristos ! Doamne ajuta si va felicitam pe toti ce-i ce a-ti sustinut si sustineti Ortodoxia si Romanismul !

  • BALTAG LICA

    Lupta pentru apararea adevarului, a Ortodoxiei a inceput. Vrabia va trebui sa invinga uliul. Hristo isi va arata taria in cei slabi.

  • Florentin Vornicelu

    Dacă înțeleg eu bine, cu puținul drept canonic pe care îl știu, protestatarii 4500 la număr (clerici și mireni), care se erijează în PLIROMA BISERICII, adică în TOTALITATEA BISERICII, folosesc Canonul 15 al Sinodului I-II Constantinopol pentru a-și motiva nepomenirea ierarhului lor.
    Până aici am înțeles. Dar nu înțeleg cum Canonul 15 (OSÂNDA SCHISMEI. SCHISMA FAŢĂ DE PATRIARH.), care se aplică în cazul schismei față de Patriarh, primează pentru presbiter, în fața Canoanelor 13 și 14, de la același Sinod I-II Constantinopol, care vorbesc despre schisma față de Episcop și Mitropolit.
    La Canonul 13 se spune că, „dacă de acum înainte vreun presbiter sau diacon va osândi pe episcopul sau pentru oarecare vinovăţie, înainte de sinodiceasca judecată, şi numele lui nu-l va pomeni la sfintele rugăciuni ale liturghiilor, acela să se supună caterisirii şi să se lipsească de toată demnitatea ieraticească.”
    Și continuă până la capăt să caterisească presbiterul, fără a-i da posbilitatea să invoce EREZIA ierarhului în sprijinul nepomenirii acestuia, precum în Canonul 15, „cel ce este rânduit în ceata presbiterială şi îşi atribuie pripit judecata mitropoliţilor şi osândeşte însuşi mai înainte de judecată, după chibzuinţă sa, pe părintele şi pe episcopul său, acela nu este vrednic nici de demnitatea presbiteriei, nici de numele de presbiter.”
    Aceste 3 canoane au fost rânduite astfel încât ele să se aplice, 13 – clericilor dintre preoți și ieromonahi, față de Episcopul lor, 14 – Episcopilor, față de Mitropolitul lor și 15 – Episcopilor și Mitropoliților, față de Patriarhul lor.
    Se lasă DOAR la Canonul 15, osânda față de patriarh, posibilitatea ca aceștia, cei care nu-l mai pomenesc pe motiv de erezie, să nu fie pedepsiți, dar la Canoanele 13 și 14, nu se vorbește despre această posibilitate că, nepomenirea episcopului tău la Liturghie pe motiv de erezie, să te mai lase în continuare să fii preot, pentru simplul fapt că te-ai pripit și ți-ai AYTRIBUIT ție ca preot judecata pe care doar Episcopul sau Mitropolitul o pot face.
    Iar Canonul 64 al Sinodului V-VI Trulan amintește cuvintele dumnezeiescului Grigorie: „De ce te faci pe tine păstor, oaie fiind? De ce te faci cap, picior fiind? De ce îndrăzneşti a con­duce oşti, fiind pus între ostaşi?” și chiar dacă se referă doar la mireni, cred că poate fi aplicat cu succes și preoților care nu au dreptul de a face judecată, precum Episcopul sau Mitropolitul locului, pentru nici un fel de pricină sau vinovație a Epsicopului, păână când acesta nu este osândit de Sfântul Sinod.
    Deci dragilor, CONFORM CANOANELOR, cei care dintre preoți nu-l mai pomeniți pe EPISCOP sau MITROPOLIT la Sfânta Liturghie, sunteți eretici și demni de a fi caterisiți.
    În ceea ce îi privește pe mirenii care nu-l pomenesc pe IERARHUL lor, nu știu câți o fac la rugăciunile lor sau măcar la momentul pomenirii din Taina Sfintei Liturghii.
    Asta este judecata unui om, slab supus greșelii!

    • Sluga netrebnica

      Florentin Vornicelu

      Fiecare Sfant Canon a fost hotarat pentru un anume motiv.
      In cazul pseudo-patriarhilor si celorlalti pseudo-episcopi care au cazut in erezie la sinodul talharesc din Creta, se aplica Sfintele Canoane referitoare la erezia ierarhilor si nu alte Canoane referitoare la ruperea de ierarh din alte motive decat din caderea ierarhului in erezie.

      A aduce ca motivatie „ascultarea” fata de alte Sfinte Canoane, decat de cele care poruncesc ruperea comuniunii cu toti minciuno-episcopii cazuti in erezie, face parte din incercarea de manipulare a credinciosilor.

      Pidalion – Carma Bisericii Ortodoxe, dupa exemplarul original tiparit la Manastirea Neamt in anul 1844 :

      Canonul 45 Apostolic
      „Episcopul, sau prezbiterul, sau diaconul, impreuna cu ereticii rugandu-se, sa se afuriseasca numai.
      Iar de au dat lor voie, ca unor clerici a lucra ceva, sa se cateriseasca.”

      Talcuire
      „Canonul acesta randuieste, ca oricare Episcop, sau prezbiter, sau diacon daca numai impreuna s-ar ruga, dar nu si impreuna ar Liturghisi cu ereticii, sa se afuriseasca. Ca cel ce impreuna se roaga cu afurisitii (precum acest fel sunt ereticii) trebuie impreuna a se afurisi si el, dupa Canonul 10 al acestora-si Apostoli.
      Iar de au iertat ereticilor acestora sa lucreze vreo slujire ca clericii, sa se cateriseasca. Fiindca oricare cleric va si liturghisi (impreuna liturghisi) cu cel caterisit (precum unii ca acestia sunt si ereticii, dupa Canonul 2 si 4 al Soborului 3) impreuna se cateriseste si el, dupa al 11-lea Canon al Apostolilor.
      Ca se cuvine pe eretici sa-i uram si sa ne intoarcem fetele dinspre ei, dar nu candva si sa ne rugam impreuna cu ei, sau sa iertam lor a lucra vreo slujire Bisericeasca, ori ca niste clerici, ori ca niste ierei.”

      Canonul 65 Apostolic
      „Daca vreun cleric sau mirean va intra in Sinagoga iudeilor, sau a ereticilor, spre a se ruga, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca.”
      [Apostolic 7, 45, 71; Sobor 6, 11; Antiohia 1; Laodiceea 6, 32, 33, 37, 38]

      Talcuire
      „Mare pacat socoteste Canonul acesta a intra vreun crestin in Sinagoga iudeilor sau a ereticilor, pentru ca sa se roage. Ca ce parte este credinciosului cu cel necredincios (II Corinteni 6, 15) dupa dumnezeiscul Apostol? Caci, daca insusi iudeii intrand in sinagogile lor si jertfe facand, faradelege fac, fiind opriti afara de Ierusalim a aduce jertfa dupa lege (precum o marturiseste aceasta dumnezeiescul Iustin in dialogul cel catre Trifon, Sozomen in Bisericeasca istorie cartea 5, cap. 21, si Hrisostom in cuvantul al 2-lea impotriva iudeilor), cu cat mai vartos face faradelege crestinul acela ce se roaga impreuna cu rastignitorii lui Hristos.
      Dar si biserica si adunarea ereticilor, ca una ce impotriva de dreptslavitori cugeta, nu se cuvine a se cinsti, ci mai vartos a se lepada.
      Pentru aceasta si Canonul acesta randuieste, ca oricare cleric sau mirean, ar intra in sinagoga iudeilor sau a ereticilor pentru ruga, clericul, ca unul ce foarte a pacatuit, sa se cateriseasca si impreuna sa se si afuriseasca, iar mireanul numai sa se afuriseasca, fiindca, ca un mirean mai putin a pacatuit decat clericul, facand-o aceasta, ca a se caterisi fiind mirean nu se poate.
      Sau mai drept, precum altii talcuiesc, clericul cel ce ar intra in sinagoga sa se roage, sa se cateriseasca, iar mireanul sa se afuriseasca.”

      Canonul 15, Sinodul I-II Constantinopol
      “Cele randuite pentru prezbiteri, Episcopi si Mitropoliti, cu mult mai vartos pentru Patriarhi se potrivesc. Drept aceea daca vreun prezbiter, sau Episcop, sau Mitropolit, ar indrazni a se departa de impartasirea cea catre Patriarhul sau, si nu ar pomeni numele acestuia, precum este hotarat si randui t intru Ddumnezeiasca Mistagoghie, ci mai inainte de sinodiceasca infatisare si de deplinita lui osandire ar face schisma, aceasta a hotarat Sfantul Sinod, cu totul a fi strain de toata ierarhia (preotia), daca numai se va vadi ca a nelegiuit acest lucru. Si mai ales s-au pecetluit si s-au hotarat acestea pentru cei ce sub pretextul oarecaror vinovatii se departeaza de intai statatorii lor, si fac schisma si rup unitatea Bisericii.
      Caci cei ce se despart pe sine-si de impartasirea cea catre intaiul statator al lor pentru oarecare eres osandit de Sfintele Sinoade, sau de Sfintii Parinti, fireste adica, de comuniunea cu acela, care propovaduieste eresul in public, si cu capul descoperit il invata, unii ca acestia nu numai ca nu se vor supune cercetarii canonicesti, ingradindu-se pe sine-si de impartasirea numitului Episcop, mai inainte de sinodiceasca cercetare, ci si de cinstea cuvenita celor dreptslavitori se vor invrednici. Ca nu au osandit Episcopi, ci minciuno-episcopi si minciuno-invatatori. Si nu cu schisma au rupt unirea Bisericii, ci s-au silit a izbavi Biserica de schisme si dezbinari.”
      [Apostolesc 31; Sinod 4, 18; Sinod 6, 10, 31, 34; Sinod 1 si 2, 12, 13, 14; Gangra 6; Cartagina 10, 11, 62; Antiohia 5]

      Talcuire:
      Cele ce Canoanele cele de mai sus au randuit pentru Episcopi si Mitropoliti, acesteasi le randuieste cu mult mai vartos Canonul acesta pentru Patriarhi. Insa acestea sa se faca daca pentru oarecare vinovatii, curvii sa zicem sau ierosilii (adica furare de cele Sfinte) si altele ca acestea, s-ar desparti de impartasirea cu intaiul sezator al lor, iar daca intai sezatorii cei numiti ar fi eretici si eresul lor l-ar propovadui intru aratare, si supusii lor pentru aceasta se despart de ei mai inainte de Sinodiceasca judecata pentru eresul acela.
      Unii ca acestia despartindu-se de aceia, nu numai ca nu se osandesc, ci si de cinstea cuvenita ca niste dreptslavitori sunt vrednici. Ca nu au pricinuit schisma Bisericii cu osandirea aceasta, ci mai ales au salvat de schisma si de eresul minciuno-episcopilor acelora.

  • ana alina

    Parinte Teofan ce se ntampla cu Sfinția Voastră? ? Eu va cunosc ,ați vb cu mine prin gând ,unde va dispărut Harul?? Nu va fie frica Preoților sa luptați pentru Hristos , el e cel care la ceeat pe Lucifer ca și pe noi .Toată puterea e la el și nimeni nu l va învinge .E Tatăl Nostru ,nu avem de ce ne teme.

    • Emilian

      La asteptatul Sinod din octombrie al BOR ( similar vom avea sinod local in Grecia si probabil Reuniune a Sfintei Chinotite a Sf Munte Athos pentru pozitia fata de Creta asa cum ne dezvaluie Pr Matei Vulcanescu si Monahul Ioan la man Lacu Frumos) sa se dea o buna marturie de curaj si de la ceilalti 25 de membri nesemnatari ai actelor- nefiind prezenti acolo ! Pentru cei 25 de semnatari in Creta le spunem – avem dreptul dat de Sfintii Parinti pentru mireni in caz de propovaduire a ereziei de catre ereziarhi cu ” capul descoperit” – in Creta in public : ANAXIOS! NEVREDNICILOR ! Plecati din scaunele voastre patriarhal, mitropolitane si episcopale ca si caterisiti prin hotararile Sinoadelor Sfintilor Parinti si canoanele din Pidalion si Pravila Bisericeasca, si mantuiti-va ca simpli mireni ! Ne rugam pentru voi sa iesiti din ratacire caci vai, in ce inselare necurata ati ajuns vrednici de plans de tot poporul roman uimit de asa decadere a pastorilor ! Trebuie sa ne ingradim credinta, alegand duhovnici neecumenisti, neparticipand la slujbe la catedralele mitropolitane cu ierarhi fara har, necumparand din librariile si pangarele catedralelor mitropolitane cu partasie cu apostatii, neascultand posturile eretice radiotv din centrele mitropolitane cu ierarhi cazuti sub anatema – a se vedea canoanele Pidalionului – pentru a nu fi partasi cu ei ! Doamne ajuta sa ne pastram noi si Ortodoxia curati, avand multe pacate, greseli si neputinte dar nefiind eretici !Monahul Ioan dela Sf Munte Athos cel Vrednic ne-a dat binecuvantare de la Parintii Athosului cum ar fi Pr. Iulian Prodromitul, Gheron Sava lavriotul si alti ucenici al Sfantului Paisie Aghioritul, pentru cele scrise mai sus, si ne indeamna ca fiecare sa marturisim cu plangere la ierarhii cazuti, neparticiparea noastra la erezii si sa inaintam o cerere de demisie- a se vedea ultima MODELUL pe adres Apararea ortodoxiei Scrisoare si plangere catre toti cei ce au semnat in Creta https://www.youtube.com/watch?v=xYN0_u1k5aM a https://www.youtube.com/watch?v =xYN0_u1k5aM si prin posta (puteti difuza modelul ce apare la sfarsitul emisiei la cunoscuti ortodocsi)

  • Ecaterina

    Doresc sa semnez si eu. Problema este ca sânt singura talibană printre ai mei și toți ceilalți din jurul meu. Trimit tabelul doar cu o semnatura?

    • ortodox Autor articol

      Nu prea avem 🙁 .Daca ati putea sa trimiteti pe email o scanare a tabelului semnat ar fi super. Doamne ajuta!