Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

18 gânduri despre “Scrisoarea părintelui Iulian Prodromitul către părintele Simeon pentru a rămâne statornic în poziția Sfinților Părinți

  • coca

    Ma bucur de aceasta scrisoare si sper sa-l intareasca pe parintele Simeon in lupta pentru dreapta credinta.
    Parinte sa nu va fie frica sa marturisti impotriva lupilor in piei de oaie.

  • Lucretia

    Lacrimi pentru ecumenişti
    Îmbracă-te în doliu, eternă Ortodoxie, şi plângi pentru fiii tăi răniţi de erezia ecumenistă!
    Plângi, Ortodoxie, văzând cum cununile câştigate cu nevoinţă cad de pe capetele ierarhilor, preoţilor, călugărilor şi mirenilor spre bucuria îngerilor cazuţi!
    Plângi, Ortodoxie, văzând cum, în locul chipurilor luminate de Duh Sfânt, apar tot mai multe chipuri purtând măşti metalice care rostesc reci cuvinte ce nu mai ajung la inima! Căci ecumenismul ni se întipăreşte pe chip, fie că vrem, fie că nu vrem. Asa cum mincinosul se deosebeşte de la chip de omul sincer, tot aşa ecumenistul se deosebeşte de ortodoxul sincer, devotat lui Hristos. De aceea, asa cum spunea parintele Justinian Chira, trebuie să ne dezicem cu fermitate de această molimă care bântuie în mediul ortodox. Dacă pentru bolile trupeşti alegem cei mai buni medici, la fel trebuie să procedăm şi cu bolile sufleteşti. Aşa cum spunea Sfântul Serafim de Sarov, ,,scopul vieţuirii creştine este dobândirea Duhului Sfant”, fără de care nu există mântuire. Deturnarea acestui scop prin invenţii ecumeniste are efecte directe asupra mântuirii. Pentru astfel de situaţii, românii au o vorbă: ,,Fereşte-mă, Doamne, de omul lui Dumnezeu cu năravul celui rău!” , adică omul se roagă să fie ferit de omul care care se preface credincios pentru a-i înşela vigilenţa. De atei, ştie cum să se ferească, dar de ecumenişti, acum îşi creează anticorpi.
    Plăngi, văzându-i pe cei ce bolesc de ecumenism cum se roagă pentru UNITATEA credinţei, făcând din aceasta un idol!
    Plângi, văzând cum, alături de icoanele ortodoxe, apar la vânzare icoaane profanate, având semne oculte pe ele, cel mai des întâlnit fiind ,,cornuta”, adică degetul mic şi arătătorul întinse complet, iar celelalte îndoite, semn al zeului vrajitoriei!
    Plângi, văzând cum, cum, de dragul evantajelor lumeşti, te-am trădat la Creta, iar acum cădem ca frunzele noi, înşine, în loc să-i ajută şi pe altii să se ridice, asemănându-ne cu Iuda Iscarioteanul. Da. Şi eu te-am trădat prin păcatele mele, prin faptul că te mărturisesc cu tastatura, dar inima mea e nevindecată de patimi. Şi eu i-am ajutat să te trădeze prin tăcerea mea.
    Plângi, văzând cât de uşor renunţăm la ieroschimonahi, la Moliftele Sfantului Vasile, la rugăciunile de noapte!
    Plângi, văzând cum se împlinesc cuvintele psalmistului
    ,,19. De vedeai furul, alergai cu el şi cu cel desfrânat partea ta puneai. ” ( Psalm 49)

    Plângi, cu Sfântul Andrei cel Nebun pentru Hristos care i-a apărut în vedenie ucenicului său Epifanie, arătându-i că sufletele sodomiţilor petrec în iad, în colibe murdare, cu multe necurăţii de oameni şi de câini. I-a mai arătat că păcătoşii petrec în temniţe întunecoase, având înfăţişări diferite, în funcţie de păcatele lor. Astfel, Dumnezeu i-a făcut pe desfrânaţi să semene cu porcii, pe hoţi – cu lupii, pe înşelători – cu vulpile, pe iubitorii de arginţi – cu pisicile, pe cei mânioşi – cu fiarele, pe pomenitorii de rău – cu viperele, pe mincinoşi – cu şopârlele, pe cei lacomi – cu caii, pe beţivii – cu îndrăciţii, pe eretici – cu bălegarul, pe cârciumari – cu măgarii, pe proprietarii de bordeluri – cu antihrist, pe hulitori – cu ciorile, pe clevetitori – cu corbii, pe cei ce judecă păcate străine – cu câinii, pe cântăreţi – cu broaştele, pe dansatoare – cu cocostârcii, pe desfrânate – cu caprele, iar pe cei petrecăreţi care au mers la jocuri, glume, teatre – cu viperele mici cu târâtoarele şi cu fiarele sălbatice. I-a mărturisit apoi, spre folosul nostru, că pe toate acestea i le-a arătat, ca să se înfricoşăm, să sporească nevoinţa şi trezvia, ca să ne mântuim. ( Viaţa Sfantului Andrei cel Nebun pentru Hristos)
    -Sfinte Andrei, care ne-ai spus că ereticii fiecărei erezii vor fi judecaţi, roagă-te să ne vindecăm de ecumenism, ca să putem preţui aurul curat al ortodoxiei, nu bălegarul ecumenist frumos ambalat!

    Plângi, cu Sfântul Apostol Iuda Tadeu Ruda Domnului, care spunea sa ne ferim de eretici, a căror pierzare o asemăna cu cea a sodomitenilor.

    Plângi, amintindu-ne cuvintele Mântuitorului: ,,Vai de cei prin care vine sminteala!
    Bucură-te, Ortodoxie, cu cei datoriă cărora porţile iadului nu te vor birui! Doamne, Iisuse Hristoase, ajută-ne să ne ferim ca de foc de erezia ecumenistă şi de pecetea antihristica şi să alegem calea cea îngustă ce duce la Hristos!
    Bucură-te, cu Sfântul Apostol şi Evanghelist Ioan, care ne-a transmis cuvintele Mântuitorului. ,,Cel ce crede în Mine, precum a zis Scriptura, râuri de apă vie vor curge din pântecele lui!” ( cap 7, verset 38). Iar Scriptura nu a spus că papa sau Sinodul de la Creta sunt infailibili!
    Bucură-te, Ortodoxie, singura credinţă mântuitoare, curată şi completă, armă de temut împotriva necuratului, unica matcă prin care curg ,,râuri de apă vie” ! ( Ioan, 7. 38)

  • Ionescu Daniela-Beatrice

    Laud initiativa Ieroschimonahului Iulian Prodomitul. Trebuie sa ramanem drepti in credinta pana la sfarsit, orice s-ar intampla. Cred ca aceasta scrisoare este destinata tututor celor care inca nu sunt convinsi de faptul ca acest sinod e cu adevarat talharesc, iar rostul ei este de a ne intari in credinta si de a indeparta frica, caci, fricosii nu au ce cauta in Imparatia Lui Dumnezeu.
    Asadar, pe baricade, fratilor! Sa aparam ortodoxia cu orice chip!

    • d

      Cum sa intelegem ce a spus IPS Ieroteos?
      „Trebuie să îl respectați și să îl ascultați pe Mitropolitul vostru. Puteți să aveți dragostea și ajutorul tuturor, al întregii lumi, dar dacă nu aveți ocrotirea Ierarhului vostru, atunci nu aveți nimic.
      Biserica este un sfânt așezământ și în această instituție există o ierarhie! Creștinul trebuie să respecte acest sfânt așezământ! Sfântul Nicolae Cabasila, după cum știți foarte bine, în cartea sa „Despre viața în Hristos” are un capitol în care descrie cum se sfințește Sfântul Altar și spune că acesta se sfințește de episcop cu sfintele moaște. Prin urmare, trei sunt polii vieții duhovnicești: Episcopul, Sfânta Masă și Sfinții Bisericii. Nu poate spune cineva: eu cinstesc Biserica, dar nu cinstesc Episcopul! Dacă face acest lucru, înseamnă că nu are cuget bisericesc și nu primește binecuvântare de la Dumnezeu!“?

      • ortodox Autor articol

        Îmi pare rău, dar nu am zis niciodată că Epsicopul nu este important, dar dumneavoastră sau duhovnicul dumneavoastră pomeniți ierarhul indiferent de ce face el ?

        Haideți ca vă întreb ceva:
        Dumneavoastră și mulți preoți spun că, chiar dacă a semnat ceva care nu este complet ortodox, nu oprim pomenirea din cauză că Episcopul este Episcop și trebuie să fim în comuniune cu el. Bun!.
        Dacă mâine Episcopul spune „îmi pare rău pentru ce am semnat, mă dezic de semnătură”, dumneavoastră veți continua pomenirea și veți fi în comuniune cu el (cum este și normal dacă s-ar dezice de semnătură). Prin urmare dumneavoastră și toți preoții care fac la fel urmați Episcopul și sunteți în comuniune cu el INDIFERENT de ce cale apucă. Deci preoții care fac așa nu pot zice că îl urmează pe Hristos (care este centrul) ci urmează Episcopul (pentru ei el este centru), că altfel dacă nu îl urmează vezi Doamne că nu sunt în Biserică. Atenție, noi nu suntem catolici!!!

        Deci da, Episcopul este unul din cei trei poli ai vieții duhovnicești, atâta timp cât el nu predică sau semnează documente eretice. Sfântul Nicolae Cabasila a scris foarte bine, pentru că nu-și putea imagina că ierarhii (chiar cei care ar trebui să aibă grija cea mai mare de Biserică) ar putea să treacă peste Dogmele și Canoanele Sfintelor Sinoade Ecumenice și să semneze așa ceva. Sfântul Nicolae a urmat întrutotul Canoanelor nu și-a ales pe care să le urmeze, sau câteva să nu le i-a în considerare.

        Eu sincer nu pot să îmi imaginez cum poți avea îndrăzneala (cei de la MMB, Patriarhie, etc.) să îmi zici că Canonul 15 se citește împreună cu Canoanele 13 și 14. DA! Bineînțeles că le-am citit împreună. Ia să vedem ce scriu toate 3:
        13 – spune că nu ai voie să întrerupi pomenirea ierarhului sub nici o formă
        14 – la fel
        15 prima parte – la fel
        15 a doua parte – dar dacă ierarhul propovăduiește erezia, întreruperea pomenirii este chiar încurajată, este o datorie.
        Deci ce vreți de fapt ? Spune așa de clar, ce doriți mai mult ? Mă refer aici la mai marii noștri.
        Nu vă dați seama că dacă nu ar fi fost partea a doua a Canonului 15, ar fi fost ca la catolici: orice face papa nu ai voie să întrerupi comuniunea cu el, el este infailibil. Așa ar fi fost și la noi: orice face Episcopul nu ai voie să întrerupi, el este infailibil.
        Reveniți-vă! De asta suntem noi ortodocși, care ținem Credința cea Adevărată, pentru că am ținut toate Canoanele și Dogmele, nu numai cele care ne-au avantajat. Așa au făcut cei care acum sunt în erezie.

        IPS Hierotheos Vlachos de ce nu a semnat punctul 6 de la sinod ? Dacă episcopii care au semnat sunt complet în Adevăr, el de ce nu a semnat ?? Haideți să nu vorbim despre ce a fost cu venirea IPS Vlachos la Iași, ca îi vom smintii pe prea mulți.
        Noi ne respectăm Mitropolitul și ne rugăm pentru înalt-preasfinția sa și așteptăm să condamne sinodul din Creta. Nu vă dați seama că dacă și-ar retrage semnătura, TOȚI clericii (care au întrerupt pomenirea) ar relua pomenirea imediat. Câte mii de mireni l-ar felicita și ar sări în apărarea înalt-preasfinției sale când ecumeniștii ar pune presiuni asupra lui.

        Deci în concluzie, toate pasajele care le postați (dumneavoastră și toți ceilalți) în care este scris că fără pomenirea Ierarhului nu avem nimic, sau că este interzisă sau altele, nu se referă la episcopul care propovăduiește erezia, citiți vă rog și înaintea și continuarea pasajului să vedeți în ce context sau la ce abateri a episcopului se refereau. Eu sunt de acord că oprirea pomenirii Ierarhului pentru orice alt motiv în afară de erezie este interzisă, nu este canonică. Dar la noi acum este vorba de erezie. La sinodul local BOR au spus că textele pot fi explicitate, nuanţate şi dezvoltate. Cum poți semna un document care nu este în forma lui finală ? Oare când te duci la bancă sau la altă instituție și te pune să semnezi un document și îți zic că este posibil ca documentul să mai fie modificat, semnătura ta fiind în continuare valabilă și pe documentul modificat, OARE AȚI MAI SEMNA ?

  • COCA

    Ce s-a hotărât la Sinodul din Creta?
    Acum, toată lumea își dă seama – a început epoca lui Antihrist. Sângerările vor fi mult mai grele decât cum a fost pe vremea marxismului, pentru că antihriștii de acum care conduc toată lumea, ne urăsc ortodoxia, mai mult decât marxiștii.
    Falsifică și Evanghelia, și Adevărul, și creeză un HAOS ca lumea să nu știe cum să se orienteze, să nu știe nici să-și facă așa…un mic plan de nădejde, cum să se apere, legile se schimbă vertiginos de pe o zi pe alta, se desființează tot ce mai are o pregătire legală, armata desființată, toate se vor desființa, CA SĂ FIE NUMAI LEGEA CĂLĂILOR.
    Mântuitorul a spus că Libertate, înseamnă să cunoști Adevărul. Cunoaște întâi Adevărul și atunci ești Liber, conștiința ta o să hotărască orice (ceea ce trebuie).
    Când pe timpul lui Iov, Dumnezeu vorbea cu diavolul și spunea:
    ”Vezi diavole, Iov nu acceptă nimic din ceea ce-l ispitești și îi spui tu. Face numai voia Mea.”
    ”Da, pentru că ții cu el. Ia lasă-l pe mâna mea.”
    ”Uite, îl las cu o condiție – să nu te atingi de sufletul lui, de conștiința lui, de liberul lui arbitru.”

    Pentru majoritatea mirenilor care nu știu ce s-a hotărât în Creta, vara aceasta, iată pe înțelesul celor mulți, ce s-a hotărât:

    1.Biserica ortodoxă este o ”sectă”, și de aceea trebuie să se unească cu toate celelalte credințe, pentru a nu mai fi ”sectă”.
    2.Și ereticii, și ceilalți…. sunt ”botezați” , deci sunt creștini.
    3.Și păgânii sunt ”credincioși” ai Lui Dumnezeu
    4.Sfinții Părinți sunt moșnegi anacronici pentru aceste vremuri.
    5.Sfânta Scriptură este o carte ”învechită”.
    6.Hristos ”numai este” Capul Bisericii.
    7.Patriarhii devini Papi și Capi ai Bisericii
    8.Episcopii devin prefecți bisericești în județe, și aghiotanții patriarhilor-papi.
    9.”Stăpânul” lumii ”este” diavolul.
    10.Hristos Iisus a fost un simplu om, ”nu” și Dumnezeu.
    11.Preoții devin aghiotanții episcopilor.
    12.Niciun slujitor numai are voie să zică de eretici că-s eretici.
    13.Slujitorii mireni care nu vor ”unirea” credințelor și-a religiilor, vor fi excomunicați.
    14.În bisericile ortodoxe, trebuie să se predice progresul societății, binele comun, tolerarea tuturor credințelor și religiilor care vor să se unească cu tine.
    15.Posibilitatea de a te ”boteza” la alte credințe, de a merge în locașurile și la slujbele lor.
    16.Toate bisericile numite până acum eretice, sunt tot ale lui Iisus Hristos.
    17.Slujbele sunt ”sfinte” la toate credințele din lume.
    18.Dumnezeu este ”omul”, pentru că în Ceruri ”nu” există niciun Dumnezeu, iar Iisus a fost un simplu om care a întemeiat creștinismul.
    19.Biserica ortodoxă trebuie să facă ceea ce hotărăște Statul, Politicul, Europa și omenirea întreagă.
    20.Orice ortodox care nu se va supune patriarhului-papă și Statului, va deveni fanatic și periculos pentru societate.

  • elena

    ecumenistii vorbesc de schisma ei sint tradatorii ortodoxiei pentru foloase materiale sifara rusine jicnesc adevaratii crestini ortodocsi traditionalisti