Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

9 gânduri despre “Prigoană împotriva maicilor de la Mănăstirea Frumoasa din Iași

  • Mihai

    Lasati poporul sa aleaga intre un ecumenism iesit putin din dogmele religiei ortodoxe si credinta tipica a Sfintilor Parinti,asa cum ne-a lasat-o Dumnezeu.Ar trebui ca BOR sa gasesca solutii pentru ambele tabere daca vrea sa mai fie atat de puternica.Altfel se va separa si ne vom duce de tot la vale,noi ca si popor roman…

    • gavriil

      ..”un ecumenism iesit putin din dogmele religiei ortodoxe” …????!!!!
      asa credinta s-o traiesti dumneata.
      Exista doar doua cai ortodoxie sau „ecumenism”
      Divergente, antagoniste, una duce la mantuire si este crestina, cealalta duce la pieire si este anti-crestina.
      „Poporul” este neamul nostru ,in patria noastra. Crestini de 2000 de ani. Un neam smerit,jertfelnic si sfant.
      Un neam ortodox.
      Pentru smeritele lor rugaciuni si pentru curajul lor simplu si firesc,Dumnezeu ne va ajuta si pe noi
      sa trecem poarta mortii cu cuget crestin intreg.
      Nu pacatele mele de nemernic si nevrednic imi inchid Raiul, insa cu siguranta lipsa marturisirii crestine,da.
      Preotul este dator sa pastoreasca,chiar daca strica comfortul lumesc al unora.
      Mantuirea preotilor nu se cantareste in „orele de servici” ci in lupta pentru suflete.
      Un graunte de cancer daca copilul tau are pe trup,te vei zbate cu toate armele sa ii salvezi viata.
      Nu exista ortodoxie cu „un pic” de acumenism.
      Sa va mantuiti in Hristos frati crestini ,fara frica !

    • Razvan

      Pacatosi ce suntem ! Mihai esti ratacit tare daca crezi ca exista cale de mijloc ! Dragostea fata de Dumnezeu nu accepta cale de mijloc ! BOR nu poate gasi solutii pentru „ambele tabere” pentru ca nu exista 2 sau mai multe tabere ! Exista o singura tabara….ORTODOXIA ! „Poporul” nu are ce alege decat Cuvantul lui DUMNEZEU ! Daca VREA….daca nu, Doamne ajuta !

  • Grigorie

    In interviul acordat de Parintele Theodor Zisis teologului Mihai-Silviu Chirila, acesta afirma ca „sinodul din Creta este criteriul pentru a intrerupe pomenirea” arhiereilor care aprob acest sinod, ca „ atata timp cat exista clerici care au interupt pomenirea …crestinii trebuie sa mearga la cei care au interupt pomenirea”, ceea ce este in acord cu Sfintii Parinti. Insa pe de alta parte, „datorita unor probleme de ordin pastoral”, admite si o anumita iconomie prin care „credinciosii pot merge sa se imbisericeasca, sa se impartaseasca si sa se spovedeasca la episcopi si la preoti care au gandire ortodoxa, chiar daca pomenesc” pe mai marii lor care aproba sinodul din Creta ce a ratificat erezia ecumenista.
    Parintele Theodor Zisis n-a participat la sinaxa antiecumenista din 4 aprilie, unde ar fi putut sa asculte omilia teologului Mihai-Silviu Chirila, omilie in care acesta aminteste de „indemnurile Sfantului Teodor Studitul – pe care cu siguranta Parintele Theodor Zisis le cunoaste – care recomanda ca pe preotul care pomeneste de frica ierarhul eretic sa il chemi la binecuvantarea mesei, dar sa nu iei Sfintele Taine din mana sa ”. „Iconomia” despre care vorbeste Parintele Theodor Zisis nu este in acord cu cele sustinute de Sfantul Teodor Studitul.
    Dupa cum poate ati aflat din mediul virtual, un monah din Romania a incercat sa manipuleze, probabil la randul sau fiind manipulat, atagandu-i atentia teologului Mihai-Silviu Chirila ca ar fi interpretat in mod abuziv acel text patristic, de la Sfantul Teodor Studitul, prin „scoaterea citatelor din contextul istoric”, ca sintagma „ierarh eretic” este aplicata in acest caz arhiereilor iconomahi a caror erezie fusese candamnata deja de Sinodul VII ecumenic, ceea ce e fals.
    Sfantul Teodor Studitul se refera in acel text indeosebi la ierarhii sustinatori ai „sinodului adulterin”.
    Criza adulterului a fost provocata in 796 de imparatul Constantin al VI-lea Porfirogenetul care si-a obligat sotia sa intre in monahism, in locul ei luindu-si o alta femeie pe nume Teodota. Patriarhul Tarasie n-a fost de acord cu aceasta cununie, cununia fiind savarsita de un oarecare preot pe nume Iosif. Dupa aceasta multi dintre demnitarii imperiului l-au imitat pe imparat inlocuindu-si sotiile. Criza adulterului a culminat cu „sinodul adulterin”(809) care a condamnat pe toti cei care respingeau „iconomia” folosita de preotul Iosif. Criza adulterului s-a sfarsit in timpul imparatului Mihail I (811-813).
    Legat de aceasta ratacire Sfantul Teodor Studitul i-a scris egumenului Teofil urmatoarele: „Cumplita cacodoxie a fost dogmatizata in Biserica noastra — insasi erezia adulterina — care, impreuna cu schimbarea Evangheliei, a dezlegat şi dumnezeiestile canoane prin— dezvinovatirea celui ce a unit prin adulter [si] care a fost caterisit de ele…. stiind ca este erezie, sa fugi de erezie, adica de eretici, incat nici sa te impartasesti cu ei, nici sa-i pomeneşti la dumnezeiasca liturghie, in preasfanta ta manastire. Fiindca cele mai mari amenintari spuse de sfinti zac asupra celor ce se invoiesc, chiar numai sa-I primeasca la masa. Si daca ar zice cuviosia ta cum de nu am spus aceasta mai inainte de robie, ba ca si noi i-am pomenit pe cei din Bizant, aceea sa stie ca [atunci] nu fusese sinod, nici era pronuntata anatema si dogma cea rea. Si mai inainte de acestea nu era sigur daca trebuia sa ne departam cu totul de cei faradelege sau numai sa fugim de impartasirea pe fata cu ei, dar sa-i pomenim [totusi], printr-o iconomie cuvenita, pana la o vreme. Dar cand necredinta eretica a iesit limpede pe fata si a fost data la aratare prin sinod, trebuie de acum sa-ti arati pe fata evlavia ta, impreuna cu toti ortodocsii, prin faptul de a nu te impartasi cu cei rau credinciosi, nici sa pomenesti pe vreunul din cei aflati in sinodul cel adulter sau care cugeta la fel cu el [cu sinodul adulter].” Iar in scrisoarea catre Naucratie: „ (dacă episcopul nu s-a aflat in sinodul adulter si il numeşte adunatura mincinoasa, dar il pomeneste pe mitropolitul sau care s-a aflat in acel sinod, daca deci trebuie sa ne impartasim de la un preot al [acelui] episcop ortodox) am raspun si in alte [dati], in scrisorile catre Evod, ca: Pentru iconomie, trebuie [sa ne impartasim], numai el sa nu liturghiseasca impreuna cu ereticii. Caci nu e nimic, de vreme ce il pomeneste pe episcopul ortodox, chiar daca acela, de frica, il pomeneste pe mitropolitul sau eretic… Dar daca [preotul] pomeneste vreun episcop eretic, chiar daca [preotul] are vietuire fericita, chiar daca e ortodox, trebuie sa ne departam de dumnezeiasca impartasanie; dar cand e vorba de masa de obste — de vreme ce doar acolo [la liturghie], din frica, il pomeneste [pe episcopul eretic] —, ar putea fi acceptat [acel preot] sa binecuvinteze si sa cante cu noi, dar numai daca nu a slujit, nici nu a avut constient partasie nici cu eretic, nici cu episcopul sau, nici cu vreun altul [de acest fel]. Daca cineva mananca in chip nepasator cu cel ce a binecuvantat adulterul, sau cu alt eretic, sa ne pazim sa nu mancam impreuna cu unii ca acestia, chiar daca ei fataresc ortodoxia.”
    Astfel Sfantul Teodor Studitul din momentul in care„ necredinta eretica a iesit limpede pe fata si a fost data la aratare prin sinod”, a rupt comuniunea cu sustinatorii acestei rataciri, inainte de condamnarea data de un sinod orthodox .
    Asa facuse si Sfantul Vasile cel Mare fata de pnevmatomahi, din clipa cand erezia a devenit clara, si dupa mustrarea acelora, a rupt comuniunea cu ei, iar tainele acestora le-a considerat forme fara fond, inainte de pronutarea unui sinod orthodox in legatura cu ei. La fel a procedat si Santul Sava cel Sfintit cu ereticii dovediti, l-a pus pe ereticul Sever al Antiohiei si pe adeptii acestuia in afara comuniunii cu Biserica mai inainte de condamnarea lor de catre un sinod orthodox.
    Tot Sfantul Teodor Studitul arata de ce nu trebuie sa ne impartasim de la un preot care are comuniune cu un arhiereu eretic: „ mi-ai spus ca te-ai temut sa-i spui preotului tau sa nu-I pomeneasca pe ereziarh la liturghie . Ce sa-ti spun acum despre acest lucru nu vad, decat ca intinare are impartasania din singurul fapt ca il pomeneste [pe ereziarh], chiar daca ortodox ar fi cel ce face Sfanta Liturghie”.

  • Grigorie

    In conferinta in care Părintelui Theodoros Zisis, explica motivul pentru care nu a participat la sinaxa ortodoxă din Oreokastro de pe 4 aprilie spune ca : „Părinții aghioriți au argumentele lor în legătură cu acrivia, invocă pe Sf.
    Theodor Studitul (care și el a făcut iconomie). Și noi am aplicat iconomia. În timpul Sf. Theodor Studitul (care a fost zelot) au fost și alți sfinți, precum Sf. Tarasios și Sf. Nikiforos (care au fost iconomi).”
    Aceasta afirmatie este inexacta, se stie ca patriarhul Tarasie a aplicat iconomia in cazul ratacirii adulterine,o anumita iconomie a facut si Sf. Theodor Studitul pana la „sinodul adulterin ” din 809 dupa care a incetat aceasta iconomie, ori patriarhul Tarasie a decedat in 806; de unde stie Părintelui Theodoros Zisis ca Sf. Tarasie daca ar fi apucat acel sinod n-ar fi luat aceeasi decizie ca si Sf. Theodor Studitul, renuntand la iconomie?!

  • Givi

    Vai, vai ce privoana apriga.. Le-au mutat valizele. Tzisis nu e prin baile de la Frumoas? Termi ati cu hahalerele astea… le-au spus lor inalti teologi greci, care vorbesc chineza ca s-au facut ere??!!! Puneti mana pe carte si invatati ce inseamna Sinod si Consensus Eccleziae Disperse mocofanilor si mocofancelor…

    • ortodox Autor articol

      Nu mai fi obraznic și nerespectuos dacă postezi comentarii, mai ales cu niște oameni și preoți care încearcă să păstreze Ortodoxia curată și fără compromisuri (aceeași Ortodoxie în care crezi și tu).

      Ai auzit și tu acum de la cineva că cei de la Rădeni nu fac bine și, crezându-l, ai sărit să arunci cu noroi ? Citește și documentează-te înainte să deschizi subiectul acesta și vino cu ceva concret din Sfinții Părinți și din Sfintele Canoane.
      Ce sunt aceste comentarii pe care le-ai postat ? Pe lângă faptul că arată un nivel gramatical scăzut, pur și simplu ataci niște persoane fără să prezinți ceva duhovnicesc, ai dat pur și simplu cu bâta în baltă.

      Te rog să mai postezi (cu pasaje din Sfinții Părinți și din viețile lor și din Pidalion, etc.) doar când vei vrea, și vei fi pregătit pentru o discuție duhovnicească legată de acest subiect așa de delicat și important pentru mântuirea sufletelor noastre. Zicând „voi nu sunteți bine” folosind limbajul tău miștocar fără să vii cu ceva concret, nu este o discuție duhovnicească.

      Dacă tot faci referire la ascultare, tu de ce nu faci ascultare de ierarhul tău și îți vezi de pătrățica ta (pentru că asta vor ei ca tu și eu și restul să facem), să nu punem nici o întrebare și nimeni să nu zică nimic chiar dacă ei semnează documente pe care chiar ei zic că nu sunt 100% ortodoxe. Fă în continuare frate ascultare oarbă de episcopi care semnează erezii. Dar fă-o în ascultarea la care te referi, rugându-te, nu venind aici și postând comentarii smintitoare. Ce a fost al doilea comentariu al tău ??? Este acela un comentariu al unui creștin ortodox practicant care trebuie să fie model pentru ceilalți ? Frate Givi ascultarea se face până la păcat/erezie.

      Tu crezi că acești clerici și mireni fac asta din plictiseală ? Ei se bazează concret pe Viețile Sfinților și Sfintele Canoane (care zic că întreruperea comuniunii cu ierarhul se poate face doar în caz de erezie, ceea ce la noi este cazul). Ei tot citesc cărți și canoane legate de acest subiect. Mulți vin ca tine aici și comentează fiind în mare parte în afara subiectului, doar prinzând câteva informații de ici colo și alea (din păcate) de la ecumeniști. Luați și citiți mai bine cărți și vedeți cum au apărat sfinții Ortodoxia (Sf. Maxim Mărturisitorul, Sfântul Grigorie Palama, etc.).

      Frate, mai bine te-ai ruga Mântuitorului să ne ajute să trecem împreună peste această mare ispită în loc să sugerezi ca noi să ne luăm tălpășița și să ne facem alt schit. Asta este marea ta soluție ?? Cum să mă duc în altă parte când eu și ceilalți suntem mădulare ale Bisericii Ortodoxe ? Noi suntem în Biserică, chiar dacă tu și mulți alții spuneți că nu mai suntem. Roagă-te și pentru noi frate în loc să ne judeci și să ne condamni.

      Doamne ajută!