Scrisoare către ÎPS Casian al Dunării de Jos 3


Înaltpreasfințite Arhiepiscop,

 

   Noi, un grup de credincioși din parohiile Sf. Gheorghe și Sf. Ștefan din comuna Ivești, județul Galați, vă aducem la cunoștință că nu mai putem lua parte la nici o slujbă unde se pomenește ierarhul care a dezbătut, aprobat și semnat documentele de la sinodul din Creta (16-27 iunie 2016), mai precis documentul ”Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine”, în care confesiunile eterodoxe sunt considerate biserici.

   Cu mare durere vă mărturisim că ne este foarte greu să luăm această decizie, noi care am fost învățați de mici copii de părinții noștri să participăm regulat la toate sfintele slujbe, dar nu vrem să luăm parte la introducerea ereziei și acceptarea conlucrării cu toate sectele la rugăciunea comună sau la diferite slujbe cu catolicii și toți ereticii și nici nu dorim să facem parte din Consiliul Mondial al Bisericilor (desființând unicitatea Bisericii Ortodoxe) unde este ”legiferată panerezia lucifericului ecumenism, sincretist, inter-creștin și inter-religios” potrivit Sfântului Iustin Popovici. Ecumenismul care a adus această MARE TULBURARE în sânul Bisericii Ortodoxe este condamnat ca erezie și de alți sfinți (Sf. Vasile cel Mare, Sf. Grigore de Nyssa, Sf. Ioan Gură de Aur, Sf. M. Ciprian al Cartaginei, Sf. M. Ignatie Teoforul, Sf. Maxim Mărturisitorul) și părinți (Iustin Pârvu, Arsenie Papacioc, Dumitru Stăniloaie, și mulți alții).

   Unii dintre noi făcând parte din Lucrarea Oastei Domnului din cadrul Bisericii Ortodoxe Române, apăram cu râvnă în fața oamenilor pe ierarhi și preoți mărturisind că este Biserica noastră care ne-a adus Adevărul până la noi. Dar acum ce să mai putem spune? Cum mai putem apăra, dacă erezia ecumenismului i-a cuprins aproape pe toți ierarhii. Acum înțelegem foarte bine și în sânul Oastei Domnului tot această erezie a făcut MAREA DEZBINARE și AMESTECĂTURĂ de care Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a știut și nu a luat atitudine în apărarea ”fiicei” ei. De aceea tot așa ne-am delimitat de acea erezie în anii 2000. Același duh străin de învățătura Sfinților Părinți a vrut și vrea uciderea Lucrării mântuitoare din Biserica noastră Ortodoxă.

   Știm că nu greșim îngrădindu-ne fă de episcopul și preotul care promovează sau tolerează această erezie deoarece ”trebuie a asculta de învățători și preoți și a nu-i judeca, chiar dacă ar avea o viață urâtă; dacă însă credința le este greșită, atunci nu trebuie doar sa nu-i ascultăm, ci să și fugim de ei și să-i judecăm”(Sf. Ioan Gură de Aur, Omilia II, 2 Timotei), și deasemenea conform canonului 15 I și II de la Constantinopol.

   Aceasta dorim să ne fie mărturisirea noastră de credință, păstrând învățătura dreaptă a tuturor Sfinților Pării care au trăit și murit pentru Evanghelia lui Hristos, rămânând în Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică a Mântuitorului nostru Iisus Hristos și participând la sfintele slujbe doar în bisericile unde nu se pomenește ierarhul care a semnat documentele din Creta și se ia atitudine împotriva ecumenismului. Aceasta să ne fie ca dreaptă mărturie în Ziua Judecății de Apoi. Amin.

17.01.2017

În atenția Înaltpreasfințitului Arhiepiscop al Dunării de jos, Casian Crăciun.

 

Cu deosebit respect,

Gheorghiță Tăchiță – ostaș,

Gheorghiță Iosif – ostaș,

Gheorghiță Simion – ostaș,

Gheorghiță Ștefan – ostaș,

Gheorghiță Silvia – ostașă,

Gheorghiță Dochița – ostașă,

Gheorghiță Ligia – ostașă,

Gheorghiță Cristina – ostașă,

Gheorghiță Georgeta – ostașă,

Gheorghiță Andrei – ostaș,

Gheorghiță Ovidiu – ostaș (13 ani),

Gheorghiță Beniamin – ostaș (11 ani),

Gheorghiță Mariana – ostașă,

Gheorghiță Iosif – ostaș,

Gheorghiță Ionatan – ostaș,

Gheorghiță Paula – ostașă,

Gheorghiță Alexandru – ostaș,

Gheorghiță Sebastian – ostaș,

Gheorghiță Nina – ostaș,

 


Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 thoughts on “Scrisoare către ÎPS Casian al Dunării de Jos