Înaltpreasfințite Arhiepiscop,
Noi, un grup de credincioși din parohiile Sf. Gheorghe și Sf. Ștefan din comuna Ivești, județul Galați, vă aducem la cunoștință că nu mai putem lua parte la nici o slujbă unde se pomenește ierarhul care a dezbătut, aprobat și semnat documentele de la sinodul din Creta (16-27 iunie 2016), mai precis documentul ”Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine”, în care confesiunile eterodoxe sunt considerate biserici.
Cu mare durere vă mărturisim că ne este foarte greu să luăm această decizie, noi care am fost învățați de mici copii de părinții noștri să participăm regulat la toate sfintele slujbe, dar nu vrem să luăm parte la introducerea ereziei și acceptarea conlucrării cu toate sectele la rugăciunea comună sau la diferite slujbe cu catolicii și toți ereticii și nici nu dorim să facem parte din Consiliul Mondial al Bisericilor (desființând unicitatea Bisericii Ortodoxe) unde este ”legiferată panerezia lucifericului ecumenism, sincretist, inter-creștin și inter-religios” potrivit Sfântului Iustin Popovici. Ecumenismul care a adus această MARE TULBURARE în sânul Bisericii Ortodoxe este condamnat ca erezie și de alți sfinți (Sf. Vasile cel Mare, Sf. Grigore de Nyssa, Sf. Ioan Gură de Aur, Sf. M. Ciprian al Cartaginei, Sf. M. Ignatie Teoforul, Sf. Maxim Mărturisitorul) și părinți (Iustin Pârvu, Arsenie Papacioc, Dumitru Stăniloaie, și mulți alții).
Unii dintre noi făcând parte din Lucrarea Oastei Domnului din cadrul Bisericii Ortodoxe Române, apăram cu râvnă în fața oamenilor pe ierarhi și preoți mărturisind că este Biserica noastră care ne-a adus Adevărul până la noi. Dar acum ce să mai putem spune? Cum mai putem apăra, dacă erezia ecumenismului i-a cuprins aproape pe toți ierarhii. Acum înțelegem foarte bine că și în sânul Oastei Domnului tot această erezie a făcut MAREA DEZBINARE și AMESTECĂTURĂ de care Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a știut și nu a luat atitudine în apărarea ”fiicei” ei. De aceea tot așa ne-am delimitat de acea erezie în anii 2000. Același duh străin de învățătura Sfinților Părinți a vrut și vrea uciderea Lucrării mântuitoare din Biserica noastră Ortodoxă.
Știm că nu greșim îngrădindu-ne față de episcopul și preotul care promovează sau tolerează această erezie deoarece ”trebuie a asculta de învățători și preoți și a nu-i judeca, chiar dacă ar avea o viață urâtă; dacă însă credința le este greșită, atunci nu trebuie doar sa nu-i ascultăm, ci să și fugim de ei și să-i judecăm”(Sf. Ioan Gură de Aur, Omilia II, 2 Timotei), și deasemenea conform canonului 15 I și II de la Constantinopol.
Aceasta dorim să ne fie mărturisirea noastră de credință, păstrând învățătura dreaptă a tuturor Sfinților Părinți care au trăit și murit pentru Evanghelia lui Hristos, rămânând în Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică a Mântuitorului nostru Iisus Hristos și participând la sfintele slujbe doar în bisericile unde nu se pomenește ierarhul care a semnat documentele din Creta și se ia atitudine împotriva ecumenismului. Aceasta să ne fie ca dreaptă mărturie în Ziua Judecății de Apoi. Amin.
17.01.2017
În atenția Înaltpreasfințitului Arhiepiscop al Dunării de jos, Casian Crăciun.
Cu deosebit respect,
Gheorghiță Tăchiță – ostaș,
Gheorghiță Iosif – ostaș,
Gheorghiță Simion – ostaș,
Gheorghiță Ștefan – ostaș,
Gheorghiță Silvia – ostașă,
Gheorghiță Dochița – ostașă,
Gheorghiță Ligia – ostașă,
Gheorghiță Cristina – ostașă,
Gheorghiță Georgeta – ostașă,
Gheorghiță Andrei – ostaș,
Gheorghiță Ovidiu – ostaș (13 ani),
Gheorghiță Beniamin – ostaș (11 ani),
Gheorghiță Mariana – ostașă,
Gheorghiță Iosif – ostaș,
Gheorghiță Ionatan – ostaș,
Gheorghiță Paula – ostașă,
Gheorghiță Alexandru – ostaș,
Gheorghiță Sebastian – ostaș,
Gheorghiță Nina – ostaș,
Text petiţie on-line
Doamne, Iisuse Hristoase, pentru rugăciunile Preasfintei Născătoare de Dumnezeu şi ale Tuturor Sfinţilor, miluieşte-ne pe noi.
Moto: ,,Cred (…) în Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostoleasca Biserică”
În atenţia ierarhilor Bisericii Ortodoxe Române
Prin prezenta, protestăm:
1. împotriva anulării dreptului de a ne apăra credinţa ortodoxă cu ocazia sinodului din Creta din iunie 2016, în ciuda prevederilor Constituţiei României legate de credinţă;
2. împotriva caterisirii unor preoţi şi a alungării din mănăstire a unor monahi şi monahii care s-au opus hotărârilor acestui sinod.
Pentru ca toată lumea să înţeleagă rostul acestei petiţii, vom face o informare a evenimentelor desfăşurate, începând din iunie 2016. Astfel, la sinodul întrunit în insula Creta în perioada 16-26 iunie 2016, s-au aprobat următoarele documente:
• Mesajul Sfântului şi Marelui Sinod;
• Enciclica Sfântului și Marelui Sinod;
• Misiunea Bisericii în lumea contemporană;
• Diaspora Ortodoxă;
• Autonomia şi modul ei de proclamare;
• Sfânta Taină a Cununiei şi impedimentele la aceasta;
• Importanţa postului şi respectarea lui astăzi;
• Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creştine.
Pe scurt, acest sinod a legiferat ecumenismul şi a susţinut că ereticii şi schismaticii se pot numi ,,biserici” şi a îngăduit căsătoriile religioase mixte între ortodocşi şi cei de alte confesiuni, căsătorii interzise de canoanele ortodoxe. Apoi, pe baza celor semnate, ascultarea duhovnicească a fost înlocuită cu supunerea faţa de un grup de ierarhi consideraţi infailibili în probleme de credinţă, ca şi papa. Preoţii şi credincioşii sunt obligaţi să se supună necondiţionat faţă de hotărârile acestui sinod, oricare ar fi acestea.
În articolul 22 din capitolul Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creştine, se spun următoarele:,,Biserica Ortodoxă condamnă orice tentativă de dezbinare a unităţii Bisericii, din partea unor persoane individuale sau a unor grupuri, sub pretextul păstrării sau a unei presupuse apărări a Ortodoxiei autentice. După cum mărturiseşte întreaga viaţă a Bisericii Ortodoxe, păstrarea credinţei ortodoxe autentice este asigurată numai prin sistemul sinodal, care constituie dintotdeauna, în sânul Bisericii, cea mai înaltă autoritate în aspecte de credinţă şi reguli canonice (canonul 6 al Sinodului II Ecumenic).”
Constatăm cu durere că s-au luat hotărâri străine de duhul Ortodoxiei, aşadar semnatarii acestor hotărâri îşi pun sub semnul întrebării propria autoritate. Nu echipele de jandarmi trebuie să le salveze această autoritate, ci puterea adevărului credinţei ortodoxe conferită de Duhul Sfânt poate călăuzi paşii oricărui ortodox. Sfântul Serafim de Sarov spunea că, atunci când nu se ruga, lua hotărâri greşite şi dădea sfaturi greşite. Preasfintei Treimi trebuie să ne supunem cu toţii, aşadar. Preasfânta Treime este cea mai înaltă autoritate în aspecte de credinţă, iar regulile canonice trebuie să fie neapărat vizate de o astfel de autoritate. Fără această viză, orice creştin care trăieşte Ortodoxia, simte mirosul urât al ereziei şi se scârbeşte.
Oare Ortodoxia presupune infailibilitate omenească şi recunoaştere a adevărului credinţei celor care o denigrează pe Maica Domnului şi pe sfinţi ori a celor care cunună religios persoane de acelaşi sex? La ortodocsi, dobândirea Duhului Sfant este scopul vieţuirii creştine, în vederea mântuirii. Cum sunt ajutaţi ortodocsii să se mântuiască? Dar cei de alte confesiuni?
Este compatibilă aspiraţia spre dobândirea Duhului Sfânt cu infailibilitatea omului, cu homosexualitatea şi cu alte abateri de la credinţă pe care confesiunile considerate la sinod ,,biserici” le au? Dacă nu, atunci ”cea mai înaltă autoritate în aspecte de credinţă” nu şi-a făcut datoria, aşadar nu trebuie să pretindă ascultare din partea ortodocşilor. Dacă celelalte confesiuni sunt recunoscute ca fiind ,,biserici”, atunci graniţa dintre drepta credinţă şi erezie se şterge, iar învăţăturile lor greşite ne pot pune în pericol mântuirea.
Lumina Sfintei Învieri coboară doar la slujbele ortodocsilor, nu şi la slujbele celorlalte confesiuni numite la sinod ,,biserici”. Atunci de ce să nu existe preocuparea ca oamenii întregii lumi să vină la Ortodoxie? Cu drag, nu de frica jandarmilor. De ce nu le explică nimeni celorlalte confesiuni cum se poate dobândi Duhul Sfant şi cum lupta cu forţele răului şi cu patimile din noi înşine poate fi câştigată? Ce iubire faţă de semeni ar fi mai mare decât aceasta? Ecumenismul nu poate fi promovat în numele iubirii, ci doar în numele urii faţă de mântuirea semenilor. Iubirea afişată dintre confesiuni nu e iubire, ci este vicleşug satanicesc pentru a-i duce la iad pe cât mai mulţi.
Ce comoară poate fi mai mare decât fericirea veşnică şi decât pacea sufletească şi liniştea oferită de Duhul Sfânt? Ce faptă bună poate fi mai plăcută lui Dumnezeu decât aceea de a conduce pe cineva pe căile mântuirii?
În Creta nu a fost apărată ortodoxia autentică, ci ecumenismul. În viziunea ortodoxă, ecumenismul este cea mai cumplită erezie, în măsură să arunce în iad mai multe suflete decât ateismul. Există ţări ortodoxe (Bulgaria, Rusia, Georgia) care nu au luat parte la acest sinod, iar dintre cei participanti, 33 de ierarhi nu au semnat aceste documente. Delegaţia română, formată din 25 de ierarhi, a semnat în unanimitate aceste documente… Ne-aţi lăsat un gust amar şi multe, multe lacrimi. Dacă ne sunteţi părinţi, de ce ne-aţi vândut?
Iată câteva opinii în legătură cu acest sinod:
https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2016/04/13/poate-un-sinod-al-ortodocsilor-sa-acorde-caracter-eclesial-eterodocsilor-si-sa-defineasca-diferit-identitatea-de-pana-acum-a-bisericii-de-profesor-dimitrie-tselenghdis/
http://www.aparatorul.md/comunicatul-integral-al-sfantului-sinod-al-bisericii-ortodoxe-din-bulgaria-despre-sinodul-din-creta-si-cel-mai-controversat-document-al-sau-sinodul-care-a-avut-loc-in-creta-nu-este-nici-mare/
Cu adâncă tristeţe Îl rugăm pe Dumnezeu să-i întoarcă la ortodoxie pe cei răniţi de erezia ecumenistă. Destinul ţării noastre se poate schimba numai cu ajutorul lui Dumnezeu. Conştientizând pericolul ecumenist, cerem şi scoaterea României din Consiliul Mondial al Bisericilor. Ceea ce li se cere acum preoţilor este lepadarea de credinţa ortodoxă într-o formă subtilă. Mierea amestecată cu otravă este nocivă, nu vindecătoare. Acest lucru îl observă şi clerici şi laici:
http://aparam-ortodoxia.ro/2017/01/14/apararea-dreptei-credinte-contextul-ecumenismului-si-sinodului-din-creta/
http://aparam-ortodoxia.ro/2017/01/15/scrisoare-marturisire-catre-ierarhii-bor/
Unii preoţi şi călugări au întrerupt pomenirea ierarhilor care au semnat documentele din Creta : https://danielvla.wordpress.com/2016/11/17/sapte-preoti-si-ieromohi-romani-au-intrerupt-pomenirea-ierarhilor-care-au-semnat-erezii-la-sinodul-talharesc-din-creta-parintele-ciprian-ioan-staicu-este-printre-ei/. Numărul acestora s-a mărit între timp. Aceasta măsură se aplică temporar atunci când se constată că ierarhii săvârşesc abateri de la credinţă, cu anunţarea acestora, fiind unica formă de protest permisă de canoanele Bisericii.
Cu toate acestea, reacţiile ”celor mai înalte autorităţi în materie de credinţă” sunt dintre cele mai dure. Există preoti caterisiţi şi călugări izgoniţi din mănăstiri din cauză că au apelat la această formă de protest:
https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2017/01/27/ieromonahul-onisim-banu-a-fost-caterisit-si-scos-din-monahism-de-ecumenisti/.
http://aparam-ortodoxia.ro/2017/01/02/mmb-il-instiinteaza-pe-parintele-pamvo-ca-urmeaza-fi-caterisit/.
http://prieteniisfantuluiefrem.ro/wp-content/uploads/2017/01/Comunicat-de-presa-de-caterisire.pdf/.
http://ortodoxinfo.ro/2017/01/26/pentru-ca-raman-ferme-pe-pozitii-cele-13-maici-antiecumeniste-din-varatec-sunt-evacuate-miez-de-iarna/#.WI-SEjiciBM.
http://aparam-ortodoxia.ro/2017/01/08/parintele-grigore-de-la-lacul-frumos-cere-arhiepiscopiei-ramnicului-incetarea-abuzurilor-comise-si-lepadarea-de-erezia-din-creta/.
Aşadar, oricâte fraze frumoase ar exista în documentele acestui sinod, la care unii susţin că nu s-a întâmplat nimic, realitatea cruntă este aceasta şi nu alta. Iar măsurile luate pentru impunerea ecumenismului ne amintesc de inchiziţie şi de prigoana comunistă pornită împotriva preoţilor.
De aceea, solicităm încetarea prigonirii celor care se opun prevederilor acestui sinod şi sprijinirea celor care luptă pentru apărarea Ortodoxiei. Răspundem cu toţii în faţa lui Dumnezeu pentru păstrarea credinţei ortodoxe: şi mirenii, şi preoţii şi monahii, şi ierarhii.
Un grup de ortodocşi
PS. Anexăm şi alte materiale pe această temă:
http://lumea-ortodoxa.ro/argumentarea-intreruperii-comuniunii-cu-ierarhii-ecumenisti-din-partea-celor-12-clerici-din-rep-moldova
https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2016/04/07/oprirea-pomenirii-episcopului-locului-schisma-erezie-protest/
https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2016/04/09/intreruperea-pomenirii-bisericesti-ca-masura-canonica-si-patristica-de-impotrivire-fata-de-covocarea-sfantului-si-marelui-sinod-daca-va-fi-eretic/
https://graiulortodox.wordpress.com/2016/03/29/ortodoxos-typos-intreruperea-pomenirii-patriarhului-moscovei-spune-gheron-sava-lavriotul/
http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/04/a-gresit-ps-longhin-oprind-comuniunea.html?m=1
http://www.atitudini.com/2016/05/scrisoare-adresata-inaltpreasfintitului-teofan-de-catre-monahi-din-mitropolia-moldovei-si-bucovinei-in-vederea-sinodului-din-creta-iunie-2016/
http://psaltirea.ro/files/Memoriu.pdf
http://www.apologeticum.ro/2016/07/comunicat-ierarhi-preoti-monahi-si-mireni-se-dezic-de-hotararile-sinodului-panortodox-din-creta/#comments.
http://prieteniisfantuluiefrem.ro/wp-content/uploads/2017/01/document-nou-sinod.pdf
https://www.petitieonline.com/cerem_respectarea_dreptului_de_a_ne_apara_credinta_ortodoxa#sign