Atunci când omul nu ascultă de bună voie și în mod liber de Hristos Mântuitorul lumii, Cel ce a omorât moartea cu moarte, și mai ales atunci când nu-L mărturisește public, nu poate în nici un caz să rămână într-o poziție neutră, ci se dă de partea dușmanilor Lui.
Acest lucru se întâmplă fiindcă „au iubit slava lumii acesteia mai mult decât slava lui Dumnezeu”.
Nu demult, în temnițele comuniste, în detrimentul unor promisiuni de eliberare sau de scutire a unor chinuri, unii precum Țurcanu s-au făcut chinuitorii propriilor frați, cu această ocazie pierzând viața aceasta trecătoare cât și pe cea veșnică.
Așa se întâmplă și cu ecumeniștii de azi care se fac instrumentele diavolului, fiind obligați să execute poruncile ierarhilor apostați (aceștia la rândul lor pe cea a papei și a sioniștilor) dar fiind și huiduiți de poporul de jos, care vrea să rămână în adevăr și credința părinților lor.
Diavolul îi face robi și intrumente ale sale atunci când scaunul, funcția, laudele oamenilor și traiul bun sunt mai la îndemână decât viața veșnică și suferința pentru a o dobândi.
Oare este nevinovat pr. Ioan Șișmanian, care ia o poziție umilă când este întrebat în filmulețele de mai jos ?
Sau își poate justifica poziția ca fiind un continuator al duhului pr. Iustin atâta timp cât el este de partea ecumenismului ?
Sf. Grigorie Teologul spune că și prin tăcere te poți lepăda de Dumnezeu, cu atât mai mult pr. Ioan, care acceptă cu brațele deschise sinodul din Creta și este de acord să-l schimbe pe pr. Pamvo.
Ne pare rău de barba lui albă și de numele pe care și l-a câștigat pe urma pr. Iustin, căci atunci când cineva are în spate popor și nume bun și trece de partea dușmanilor lui Hristos, este mare câștig pentru diavol, așa cum spune patericul, că se bucură de căderea călugărului.
Fraților, fiți cu luare aminte și toată încrederea să ne-o punem în Sf. Părinți și nu în cei ce se fac ei înșiși sf. părinți.
Pingback: Pr. Ioan Șișmanian în slujba ecumenismului | ortodoxiadreaptacredinta
Fiecare se mantuie singur!
Sunt infricosata de atitudinea parintelui Sismanian.
Pe parintele nostru, arhimandritul Iustin Parvu, nu l-a pacalit nimeni pentru ca dansul vedea sufletul oamenilor.
Fiii ratacitori de la Petru Voda si de pretutindeni ar trebui sa ia aminte!
Cerem respectarea dreptului de a ne apara credinta ortodoxa
https://www.petitieonline.com/cerem_respectarea_dreptului_de_a_ne_apara_credinta_ortodoxa#sign
https://www.youtube.com/watch?v=9Pm9a2bYHvQ&app=desktop
Nu ştiu foarte bine rusa, dar incerc o traducere in linii mari.
Mai intâi au fost rostite rugaciunile începătoare: (Împărate ceresc, Preasfântă Treime, Tatal nostru).
Apoi au fost rostite rugăciuni pentru Rusia. Au urmat:
– rugăciuni pentru toti crestinii ortodocsi, pentru izbăvirea lor de amăgirile lui Antihrist, de ispite , de erezii, de globalizare, de serghianism si de alte rataciri;
– rugăciuni către sfintii ruşi, proroci pentru iertarea păcatelor.
Langă cruce:
– anatemizarea documentelor de la Creta;
– anatemizarea ierarhilor care le-au semnat si a celor care-i urmează;
– anatemizarea tuturor celor care promovează/ aplică aceste învăţături;
– anatemizarea filmului ,,Matilda”, a autorului, a regizorilor si a actorilor care au jucat in acest film smintitor care aduce hule lui Iisus Hristos.
-anatemizarea documentelor biometrice si a cipurilor si a celor care le iau;
Multi ani traiasca dreptslăvitorii crestini!
Filmul ,,Matilda” este un film masonic.
Victorie Ortodoxiei!
– ,,Apărătoare, Doamnă…”
– Otpustul
Am văzut un om stând în picioare pe marginea unui pod, pe cale de a sări. Așa că am strigat la el:
– Stai, n-o face!
Acela s-a întors către mine, având o lacrimă în ochi. Atunci am observat că purta o cruce. M-am emoționat și l-am întrebat:
– Ești creștin?
– Da! a răspuns el.
– Ești ortodox, catolic sau protestant?
– Ortodox.
Am insistat, și a venit mai aproape.
– Ești român-ortodox sau grec-ortodox?
– Român-ortodox.
– Și eu! Ești pro-ecumenist român-ortodox sau anti-ecumenist român-ortodox?
– Anti-ecumenist român-ortodox.
– Aaa, la fel ca mine! Dar ești după calendarul cel nou, un anti-ecumenist român-ortodox sau după calendarul vechi anti-ecumenist român-ortodox?
– După calendarul nou anti-ecumenist român-ortodox.
– Foarte bine! Ești după calendarul nou anti-ecumenist român-ortodox anti Sinodul din Creta sau după calendarul nou anti-ecumenist român-ortodox pro Sinodul din Creta?
– După calendarul nou anti-ecumenist român-ortodox anti Sinodul din Creta.
– Uimitor, exact așa sunt si eu! Spune-mi, ești de acord cu arhiereii care au semnat la Sinodul din Creta?
– Nu, nu sunt de acord cu arhiereii care au semnat la Sinodul din Creta!
– Fantastic! Nici eu nu sunt de acord cu arhiereii care au semnat la Sinodul din Creta! Dar ia, spune-mi! Consideri sinodul din Creta ca fiind eretic?
– Nu, nu-l consider eretic.
– Cum așa?! Nu consideri Sinodul din Creta eretic?! Și nici pe arhiereii care au semnat nu-i socotești eretici?!
– Nu, nici pe ei nu-i socotesc eretici.
– Ereticule!!!
Și îndată l-am îmbrâncit de pe pod…
???? …sper că e un fel de glumă.
Chiar dacă ar fi cel mai mare eretic, nu trebuit să îl lași să sară, cu atât mai mult să NU îl îmbrâncești.
Lupta contra ereziei nu se duce în modul descris mai sus.
Doamne ajută!
Nu ati inteles alegoria:omul pacatos intodeauna e pe marginea prapastiei(podului) din cauza pacatului gata sa se arunce oricand in apa pacatului,marea duhului lumesc.Nu noi suntem salvatori ai Bisericii, ci Biserica este cea care ne salvează pe noi prin Hristos si ca toti suntem departe de el(toti suntem niste „eretici” pentru ca doar nu-l vedem neincetat ca sa spunem cu adevarat ca traim in „duh si adevar”).Iar prin ura impotriva fratilor nostri pacatosi care merg la biserica ii „impingem” la moarte,caci ura ucide sufletul.
Am înțeles acum la ce vă refereați.
În primul rând nu urâm pe nimeni. Noi nu suntem de acord cu atitudinea și gândirea lor ecumenistă, mai exact cu dictatura care vor să o implementeze.
Vi se pare că prin atitudinea noastră (nu mai știu câte scrisori și articole, rugăminți, întâlniri, conferințe, etc.) îi urâm ?
Concret, ce ați fi vrut să facem când ei au semnat erezia și vor să o implementeze și nouă ? Dacă eu și mulți alții îți explic prin scrisori și întâlniri că nu este bine ce ai făcut și tu o ții în continuare pe a ta, eu nu te pot obliga să crezi ca mine, dar mă pot îngrădi (canonic) de gândirea ta, ceea ce am și făcut.
Deci mai mult de „te las în pace, lasă-mă și tu pe mine în pace”, ce ați vrea ?
Se vorbește încontinuu de pace și iubire. Da, sunt de acord, pace și iubire în Hristos, în ortodoxie, după canoanele ei, NU IUBIRE ECUMENISTĂ.
Ei îi „iubesc” pe eretici și ne prigonesc pe noi. Bravo! Asta este atitudinea corectă ? Păi dacă îi consideri schismatici și eretici pe nepomenitori, oare nu ar trebui să îi iubești la fel de mult ca pe catolici, protestanți, etc. ??
Aveți mare grijă ce spuneți, pentru că fraza asta „toți suntem eretici” este de la ecumeniști. Ei îi consideră pe toți eretici (inclusiv pe ei) și zic că trebuie să se unească toți ca să formeze biserica, ceea ce este FALS.
Plus, cum să fiu eu eretic ? Cum să te numești singur eretic ? Înseamnă că nu știți ce înseamnă erezia. Înseamnă că nu dați 2 bani pe ortodoxie. Numindu-te pe tine eretic, automat spui că ortodoxia nu este mântuitoare.
Într-adevăr, spunând a doua fraza, înseamnă că ești un mare eretic.
Să vedem ce spune DEX:
ERÉTIC, -Ă, eretici, -ce, s. m. și f. (Adesea adjectival) Adept, susținător, propovăduitor al unei erezii.
EREZÍE, erezii, s. f. 1. Doctrină sau credință religioasă care ia naștere în sânul unei biserici, abătându-se de la dogmele consacrate, și care este condamnată de biserica respectivă. 2. Fig. Greșeală, eroare, rătăcire.
Prin urmare urâți păcatul și nu pe păcătos, feriți-vă de iubire ecumenistă și rămâneți ortodox, căci numai în ortodoxie este mântuire, nu în ecumenism.
Nu mai cădeți în plasa asta a „iubirii”. Sună bine, dar nu are nici o legătură cu ea. Citiți atitudinea sfinților când venea vorba de erezie și de eretici. Citiți sfintele canoane în pidalion și o să vedeți că dialogul nostru cu ereticii trebuie să înceapă când aceștia prezintă un interes spre ortodoxie, nu toată „iubirea” aceasta prin rugăciuni ecumenice și dialoguri de zeci de ani fără nici un câștig sufletesc care se practică astăzi, „iubirea” aceasta care fiecare poate să rămână în religia lui, că doar „și la ei este mântuire”.
Doamne ajută!
Credeti ca vrea cineva sa fie „eretic” (despartit de Hristos) dar esti cu adevarat ortodox cand ai ajuns la masura desavarsirii Sfintilor Parinti cand vezi Harul Duhului Sfant,noi nu numai ca suntem departe de Hristos dar suntem si atei si animale fara minte prin pacate lumesti si aplecarea spre materie,am ingropat prin pacate Harul primit la Sfantul Botez.Sfantul Maxim Marturisitorul spune despre crestinul care vede Sfanta Evanghelie dupa litera si nu cu ochiul iluminat de harul Duhului Sfant ca este un evreu care il rastigneste pe Mantuitor. In Creta intradevar e o formulare abigua pentru ca au participat si cei eretici,de alte credinte dar nu se uneste nimeni cu ei si bineinteles ca iubirea lumeasca ecumenista e de tot rasul.S-a incercat si o alta fata,cea a milei lui Dumnezeu.Sunt oameni care s-au nascut in alta credinta si nu sunt la fel de vinovati ca ereticii din primele secole care luptau direct impotriva Bisericii lui Hristos,acum nici nu-L cunosc.Si vorbesc ca unul care nascut in romano-catolicism a trecut la ortodoxie la 20 de ani.
Ideea alegoriei era sa ne vedem de pacatele noastre,sa mergem la biserica si sa ne rugam impreuna cu noi cei ortodocsi pomenitori,nu sa ramanem fixati pe ura antiecumenista.
Doamne ajuta!
Noi nu suntem fixați pe ură! Dar dacă noi nu am zice nimic și nu am lua nici o atitudine, ei ar merge în continuare spre rău, așa cum au făcut în trecut.
Uitați unde s-a ajuns din cauză că în ultimele decenii nu ne-am ridicat împreună (clerici și mireni) să zicem: GATA!, ajunge cu dialogurile, cu compromisurile, cu documentele care le semnați (Ravenna, Balamand, etc.), ajunge cu CMB-ul, cu rugăciunile în comun, GATA!
Din cauză că nu am luat atitudine și ne-am rugat liniștiți în Biserică împreună, cu toată dragostea care am arătat-o unul altuia, ei au mers din rău în mai rău. Iar acum s-a ajuns de nu se mai poate.
Ce credeți că s-ar fi întâmplat dacă noi nu am fi luat poziția pe care o avem și am fi rămas în comuniune cu ierarhii ? Și-ar fi continuat liniștiți drumul acesta spre ecumenism, adică spre distrugerea Ortodoxiei.
Dacă vezi că omul o ia greșit, îi atragi atenția (în cazul nostru prin scrisori și nepomenire). Nu vedeți că ei, cu toate că le-am atras atenția că ce fac nu este bine (și o știu și ei, pentru că au recunoscut oficial că documentele cretane nu sunt 100% ortodoxe) continuă să meargă pe drumul greșit. Gândiți-vă acum în ce ritm alert ar fi mers spre ecumenism dacă toți am fi acceptat sinodul din Creta.
Dacă duminica viitoare dumneavoastră și toți din parohie nu ați mai participa la Slujbă, ce s-ar întâmpla ? Vă zic eu! Preotul ar veni și v-ar întreba de ce nu mai veniți. Și când toți i-ați spune că din cauză că nu ia nici o atitudine împotriva ereziei și că din cauză că pomenește ierarhul care a semnat documente eretice, atunci l-ați forța să înceapă și el lupta. Și cu cât ar fi mai mulți preoți, cu atât mai multe șanse ar fi ca ierarhii noștri să își retragă semnăturile.
Dacă toți nepomenitorii se vor duce în parohiile lor (unde se pomenește) și participă ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic (pentru că asta înseamnă prezența în parohiile unde se pomenesc ierarhii, nimeni nu zice nimic, sinodul din Creta este tabu; eu nu cred că în parohia dumneavoastră, unde se pomenește, la predici se vorbește prea mult de erezia cretană, nu cred că vă explică de pericolul acelor documente și că trebuie să luptați împotriva lor) vor încuraja clericii să pomenească în continuare, să nu ia nici o atitudine și va transmite mesaj ierarhilor că ce au făcut este în mare parte ok (din cauză că toată lumea a rămas în comuniune cu ei, că doar dacă ar fi semnat ceva eretic s-ar ridica lumea și le-ar zice nu ?)
Mă bucur enorm că ați fost botezat ortodox! Numai sper că ați fost botezat prin întreită afundare și nu prin mirungere (trecerea catolicului la ortodoxie prin mirungere este produsul ecumensimului; Sfintele Canoane sunt foarte clare în privința botezului, să nu vă lăsați înșelat de acei preoți ecumeniști care spun că mirungerea este de ajuns)
Doamne ajută!
Nici macar in gluma nu ar putea un ortodox sa-si puna numele de ERETIC. Dar asa cum semneaza tot asa e si duhul acestei glume macabre.
Nu ati inteles alegoria:omul pacatos intodeauna e pe marginea prapastiei(podului) din cauza pacatului gata sa se arunce oricand in apa pacatului,marea duhului lumesc.Nu noi suntem salvatori ai Bisericii, ci Biserica este cea care ne salvează pe noi prin Hristos si ca toti suntem departe de el(toti suntem niste „eretici” pentru ca doar nu-l vedem neincetat ca sa spunem cu adevarat ca traim in „duh si adevar”).Iar prin ura impotriva fratilor nostri pacatosi care merg la biserica ii „impingem” la moarte,caci ura ucide sufletul.
Eu sunt in urma cu informatiile si nu inteleg ce se intampla. Am niste intrebari. Al carei manastiri este schitul de la Radeni? Cine semneaza articolul? Astept raspuns. Multumesc.
Doamne ajută!
Schitul Rădeni „aparține” de mănăstirea Petru-Vodă.
La ce articol vă referiți ?
Ma refer la articolul de mai sus, intitulat 《Pr.Ioan Sismanian in slujba ecumenismului》. Pentru ca nu e semnat, eu nu inteleg cine il scrie, cine si-l asuma. (Schitul de la Radeni, pr. Pamvo, dl.Chirila, cine de la siteul aparam-ortodoxia.ro ?)
PS: Nu inteleg ghilimelele de la cuvantul apartine, din raspunsul dvs. (Stiu ca nu e ca la matematica, dar stiu ca un schit tine de o manastire, nu „se naste” singur din padure sau din „vointa poporului”. Nu ma pricep, dar o simt ca pe o chestiune de continuitate apostolica si duhovniceasca, a acestei tesaturi minunate divino-umane, care este Biserica.)
Articolul este scris de noi, cei ce luptăm pentru Dreapta Credință.
Într-adevăr schitul aparține de Petru-Vodă, dar ghilimelele le-am folosit pentru că ei (cei de la Petru-Vodă) au dus prea departe aparținerea aceasta.
Când a fost întrebat părintele Hariton ce caută acolo, a răspuns că el este proprietar. Acesta este răspuns ? Și chiar dacă ar fi, este unul neadevărat.
Schitul nu s-a născut singur din pădure, dar a fost ridicat în pădure, cu binecuvântarea pr. Iustin și din dorința, cu banii și cu munca poporului. Oamenii din Rădeni au muncit fizic la ridicarea schitului și au donat bani pentru cele necesare, fiecare după cum a putut.
Nu poți veni acuma, când tu nu ai ajutat cu nimic la ridicarea schitului, și să spui că ești proprietar (chiar dacă schitul a fost luat sub aripa mănăstirii Petru-Vodă). Nici din punct de vedere lumesc, moral, nu este ok.
Atâta timp cât schitul a fost ridicat cu binecuvântarea pr. Iustin și pr. Pamvo a fost trimis să slujească acolo cu binecuvântarea pr. Iustin, nu cred că este cazul să vorbim de vreo lipsă a continuității apostolice și duhovnicești.
Doamne ajută!
Domnule Puscasu stiu ca aveti mare evlavie la P. Justin. Mai bine l-ati intreba chiar pe p. Pamvo ce i-a spus p. Justin cand l-a trimis sa faca schitul acolo. Se pare ca p. Pamvo l-ar fi intrebat cine va veni acolo in zona aceea la schit sa se inchine( adica daca are sens constructia, efortul etc). P Justin i-a raspuns sa se duca si sa il faca pentru ca”va veni vremea cand se vor aduna foarte multi crestini acolo”. Ei bine, pina a nu porni lupta aceasta impotriva ecumenismului nu erau prea multi inchinatori. Acum sunt sute la fiecare liturghie. Ca pe vremuri la Petru voda cand traia P. Justin. De ce nu faceti o vizita?
Mircea p.
Continuitatea nu inseamna sustinerea ereziei ecumeniste, cum faceti dvs., sper sa va reveniti, alfel nu o sa mai apartineti de Hristos.
De ce sunteti atat de suparat de articol domnule Puscasu? Aceasta afirmatie a dvs este o ironie sau o viclenie? Nu va stiam altfel decat bun si cinstit crestin. Schitul de la Radeni este al Bisericii Ortodoxe al carei cap este Iisus Hristos . In el se roaga crestini ortodocsi care marturisesc credinta lor in Sfanta Treime si care cred INTR-O SINGURA BISERICA SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA, nu in mai multe si care marturisesc Crezul neschimbat, cum l-au mostenit de la Sfintii Parinti.
Articolul presupun ca il semneaza un colectiv de redactie ca la multe alte site-uri. De ce va burzuluiti asa? Doare adevarul?
Intr-o familie ortodoxa, tatal care este si capul acesteia, a alunecat usor, usor, pe panta betiei si de aici pe cea a desfraului, parandu-i-se ca, dupa o perioada de timp, ce face el este normal asa. Ba a inceput sa le pretinda si copiilor sa stea si ei cu el la masa, la baut ca doar ce ? …beau un paharel in familie, sa se simta bine. Copiii sai, mari fiind, observand abaterile grave de la morala ale tatalui si primejdia destramarii familiei, dupa ce i-au suportat toate o vreme, politicos si cu respectul cuvenit i-au atras atentia ca nu este bine ce face si distruge o familie care pana mai ieri era frumoasa, respectata in comunitate. Tatal, in loc sa inteleaga greselile pe care le facea, s-a infuriat pe copiii care isi permiteau sa-i faca lui observatii si sa-i dea lectii de comportament si i-a amenintat cu bataia si izgonirea din casa. Copiii, cu bun simt, nu si-au abandonat tatal pe care il iubeau ci au continuat cu morala si observatii sperand ca acesta va intelege si se va corecta. Tatal, de la amenintari a trecut la fapte si pe copiii care insistau sa-l corecteze, a inceput sa-i loveasca si sa-i izgoneasca din casa. Rand pe rand, acestia s-au mutat din casa, in bucataria de vara si in alte spatii din ograda gospodariei gandindu-se ca, tatal va intelege pana la urma calea gresita pe care a apucat si o sa-si corecteze conduita. Din locurile in care acestia si-au improvizat locuintele, se roaga Bunului Dumnezeu sa-i lumineze mintea parintelui si sa-si abandoneze relele naravuri iar in momentele cand il prind treaz, insista sa-l convinga sa inceteze a se face de ras in fata obstei. Nu si-au abandonat gospodaria in care si ei au contribuit prin munca lor la consolidarea si infrumusetarea ei. Dar nu-si abandoneaza nici tatal, sperand ca Duhul Sfant ii va lumina mintea si acesta isi va aduce fiii din nou in casa cea mare in care au locuit atatia ani impreuna. Fara cearta, fara ocara ci cu multa rabdare si insistenta copiii vor reusi sa-si aduca tatal pe calea dreptei conduite morale pentru ca, acestia maturi fiind, au inteles ca nu pot sa-si urmeze si ei tatal la bautura prin crasme si alergand dupa femei prin sat. Un asemenea comportament ar duce la dezmembrarea irevocabila a familiei lor, candva cea mai respectata din comunitate.
Minunata paralela intre articol si pilda tatalui care a alunecat pe cai gresite!
Si in CASA noastra ORTODOXA, unde TATAL este IISUS HRISTOS, cine a alunecat pe calea gresita ? TATAL ? Sau un FIU ? Sa ramanem in casa TATALUI si sa ne aducem FRATELE inapoi prin RABDARE, RABDARE, RABDARE….si MULTA, FOARTE MULTA RUGACIUNE ! Doamne ajuta ! Eu sper ca aceasta lupta a dumneavoastra, cei iubitori de Dumnezeu de la Radeni, si a noastra , cei iubitori de Dumnezeu inchinatori, care iubim Manastirea Petru Voda, Manastirea Sihastria, pe Sfantul Parinte Iustin Parvu, pe Sfantul Parinte Ilie Cleopa,cat si rugaciunea tututor credinciosilor de oriunde, sa determine pe Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, Parintele Teofan, sa se lepede de influienta ecumenista care il inconjoara, sa-si asume Sfanta Misiune Parinteasca de Mitropolit al Moldovei si Bucovinei, sa coboare in mijlocul obstei monahale si a credinciosilor si sa se dezica de INFAMA INTALNIRE din CRETA ! Parinte Teofan, esti singurul Ierarh in care am incredere ca poti lua atitudine CU FOLOS fata de EREZIE ! Ma rog Bunului DUMNEZEU sa dea Sfintiei Tale Intelepciunea de a te aseza in fruntea turmei de DUMNEZEU Iubitoare din Moldova si sa alungi aceasta tulburare care ne macina ! Asa sa ma ajute Dumnezeu ! Asa sa ne ajute Dumnezeu !
Pt. Razvan:
Pai au trecut 100 de ani de rabdare. Lupii rapitori deghizati in pastori, lucreaza in ascuns de 100 de ani ca sa implementeze erezia ca si „dreapta credinta” in Biserica. Oare Domnul si Dumnezeul nostru Iisus Hristos si Sfintii sai Apostoli asa ne-au poruncit, sa asteptam 100 de ani? Nu.
Ei ne-au poruncit ca dupa prima si a doua mustrare, daca nu asculta de Biserica, adica de Sfintii Apostoli si de Sfintii Parinti, sa ne despartim de ei si nici macar „buna ziua” sa nu le dam. Altfel, neascultand de dumnezeiestile porunci, vom ajunge si noi insine eretici.
“nu mai există niciun ierarh ortodox” Pai daca toti l-am vedea neincetat pe Mantuitor in ‘duh si adevar’ am fi considerati cu adevarat ortodocsi dar parintele Pamvo adevarat ierarh ortodox care il vede neincetat pe Domnul Iisus Hristos are tot dreptul sa nu pomeneasca pe nimeni ca si noi cei drepti antiecumenisti.
Nu prea am înțeles la ce vă referiți. Va rog clarificați comentariul dumneavoastră.
Doamne ajută!
“Nu mai există niciun ierarh ortodox” a declarat Pr.Staret de la Petru Voda la ultima intalnire la Rădeni,
iar afirmatiile mele despre „desavarsitii” antiecumenisti: doar Sfinti Parinti luminati de Harul Duhului Sfant(pe care il si vedeau nu, numai credeau) indrazneau sa se impotriveasca arhiereilor cazuti,ar trebui mai multa smerenie
Haideți ca să vă zic ceva: Sfinții Părinți, când s-au împotrivit arhiereilor căzuți, erau pur și simplu clerici, nu erau încă sfinți. Datorită atitudinii și împotrivirii lor au ajuns sfinți și îi cinstim în ziua de azi și încă avem Dreapta Credință.
Dacă se smereau și ascultau de arhiereul lor (cum sugerați dumneavoastră și mulți alții) oare mai primeam noi astăzi Credința noastră Ortodoxă curată ? sau ar fi fost murdărită și împletită cu erezia ? Oare ar fi fost ei astăzi trecuți în calendar ca sfinți ?
Oare cine sunt cinstiți astăzi ca sfinți ? Arhiereii care au vrut să implementeze cu forța tuturor clericilor credința lor ? sau cei care au întrerupt pomenirea și au luptat împotriva ereziei ?
Puteți spune că Sfântul Grigore Palama și Sfântul Maxim Mărturisitorul (și mulți alții) nu au fost smeriți ?
Sfântul Grigore Palama împreună cu doi ucenici s-au opus ereziei episcopului și a întrerupt pomenirea. Vă dați seama ce ar fi dacă astăzi doar un singur cleric cu doi ucenici s-ar opune sinodului din Creta ? Nimeni nu i-ar lua în seamă și i-ar face în toate felurile. Și pe bună dreptate, cum să aibă așa puțini Adevărul și restul să fie în înșelare. Și istoria ne arată că s-a întâmplat asta de mai multe ori.
Păi dacă ei au fost singuri în Adevăr și au avut dreptate, oare nu ar trebui să îi luăm în seamă acum pe sutele de clerici și miile de mireni care astăzi se luptă pentru păstrarea Ortodoxiei curată ?
Luați în considerare că poate cei care au întrerupt pomenirea sunt în Adevăr și cei care acceptă sinodul sunt în înșelare. Pentru că nu sunt doar câțiva care spun asta, sunt foarte mulți, din multe țări. Și ar fi și mai mulți dacă s-ar vorbi despre aceasta în Biserici. Dar nu se vorbește, pentru că se știe că mulți nu ar accepta documentele cretane (dacă le-ar fi explicate bine fără folosirea cuvintelor/frazelor viclene care duc în eroare).
Nu mai cădeți în plasa „smereniei”. Mulți clerici care nu i-au nici o poziție spun că fac ascultare, că sunt smeriți sau spun că luptă din interior. Dar în același timp îi avantajează, sunt lăsați în pace, își văd de treaba lor, nu sunt prigoniți.
Ce au avut de câștigat cei care au întrerupt pomenirea ? Nimic! Au avut numai de pierdut (d.p.d.v. lumesc), au fost dați afară din mănăstiri, au fost opriți de la Sfânta Liturghie, au fost amenințați, au fost făcuți în toate felurile, etc. Gândiți-vă un pic, oare de ce au făcut ei asta ? Oare nu le-ar fi fost mai simplu să facă și ei „ascultare” și să fie lăsați în pace ?
Dacă ar fi fost vorba de orice altceva înafară de erezie, ar fi luptat neîntrerupând pomenirea, dar, din păcate, este vorba de erezie. Nu este altă cale de luptă (d.p.d.v. canonic).
Oare nu cei mai mari ar trebui să fie și cei mai smeriți ? Și cu toate acestea mai marii noștri vin la Rădeni cu atitudine de proprietari și nu smeriți și cu dorința de a rezolva problema aceasta internă a Bisericii. Bine, mă refer aici la o rezolvare canonică, adică la retragerea semnăturilor de pe documentele cretane, nu la rezolvarea care o dau ei: „pomenește ierarhul și totul este ok”. Ce propun ei este cu totul aberant. Să fii și tu de acord că ce ai semnat nu este 100% ortodox, dar în același timp să îi obligi pe toți să te pomenească…..nu mai zicem nimic, trageți și dumneavoastră concluziile.
Doamne ajută!
Frate Ortodox,cred ca te indepartezi de Adevar pe zi ce trece ! Dai dimensiune mai mare la intalnirea saracilor in DUH din Creta decat ar fi vrut ei sa lase prin prezenta lor acolo ! Ce nu au reusit ei sa tulbure in obstea Ortodoxa Moldoveneasca, reusesti tu frate ! Tu impreuna cu Parintele Pamvo si cu toti ratacitii care apar in filmari (in frunte cu femeia avocat care se opune intrarii parintelui staret Hariton in incinta Schitului pe care il are in administrare spirituala, ca si cum l-ar opri sa intre in Sfantul Altar, lasand sa se inteleaga ca VOI SALVATI ORTODOXIA, Sa intelegeti odata pentru totdeauna….. ORTODOXIA APARTINE LUI DUMNEZEU ! Noi pacatosii muritori doar credem ca urmam caile LUI ! nu prea dam dovada… Predicati ratacitilor sa urmeze SFINTELE INVATATURI NU SA URMEZE OAMENI PACATOSI ! Singurul NUME care trebuie ASCULTAT este a lui DUMNEZEU ! Daca aveti multi credinciosi in Schit, profitati si raspanditi INVATATURILE lui IISUS ! Nu intoarceti oameni impotriva oamenilor ! Parintele Teodot imi raspunde ca sunt 100 de ani de cand lupii rapitori deghizati in pastori implementeaza erezia ! Cred ca se refera la papistasi ! Nu sunt 100 de ani Parinte Teodot…. ei incearca din 1699 de cand au inventat GRECO-CATOLICISMUL, incearca de cand au infiintat Scoala Ardeleana, au scolit tineri si i-au trimis peste munti in secolul 19 sa semene confuzie in randul credinciosilor din Moldova ! Unde am ajuns ! Ce nu au reusit papistasii, facem noi acum ? Daca ei nu au dezbinat, dezbinam noi acum ? Frate Ortodox, indeamna pe credinciosii de la Schitul Radeni sa urmeze invataturile Ortodoxe ! Noi toti sa urmam invataturile lui IISUS HRISTOS ! Asa sa ma ajute Dumnezeu ! Asa sa ne ajute Dumnezeu !
Frate Răzvan, de ce îți pierzi timpul pe blogul acesta ?
Dacă noi suntem rătăciți și tu/voi în adevăr, cu ce te afectează ce scriu eu ?
Pe mine nu mă interesează câtuși de puțin ce scriu de exemplu monofiziții pe blogurile lor, cu atât mai puțin să mai și postez comentarii și să mă contrazic cu ei. Tu de ce faci asta când tu crezi că ești 100% bine în parohia ta pomenitoare cu duhovnicul tău care face „ascultare deplină” de ierarhul locului ?
„Ce nu au reusit ei sa tulbure in obstea Ortodoxa Moldoveneasca….”
Nu au reușit să tulbure obștea ortodoxă moldovenească ? Tu chiar nu ai văzut miile de semnături care s-au strâns ?? Și asta doar din cauză că preoții nu vorbesc în parohii, că altfel s-ar fi strâns mai multe. Frate iartă-mă, dar tu chiar nu ești întreg dacă crezi că obștea moldovenească care „nu a fost tulburată de sinod”, este tulburată de un blog și un părinte.
„Ce nu au reusit papistasii, facem noi acum ?”
Frate pe ce lume trăiești ? Uită-te cum a ajuns Ortodoxia în ziua de azi și cum era acum 100 de ani. Uită-te la statisticile ortodocșilor, în cădere liberă.
Tocmai că papistașii reușesc, și vor reuși în continuare dacă toți clericii vor alege „ascultarea” aceasta avantajoasă și păstrarea scaunelor și confortului în locul mărturisirii.
Din cauză că tot s-a tăcut s-a ajuns în erezia asta și tu vrei acum ca să se tacă încontinuare. Pentru ce ?? Ca să se ajungă mai rău decât este deja ??
Mă uimești ce gândire de ecumenist ai. Toți să tăcem și să ne prefacem că totul este roz când de fapt NU ESTE.
Dacă Sfintele Canoane îmi dau voie să mă apăr de erezie prin nepomenire, atunci asta am să fac, nu am să îmi risc mântuirea pentru confort și pentru poziție. Cred că sunt destui care au făcut asta, nu cred că mai trebuie să ne mai alăturăm și noi.
Ortodoxia a fost, este și va fi salvată prin acțiunile unor oameni (fie ei mireni sau clerici). Bineînțeles, cu ajutorul Mântuitorului, dar nu stând degeaba.
Concret, voi cum salvați Ortodoxia ?? …ăăă… pauză. Au fost semnate documente eretice (în numele nostru, al ortodocșilor) și voi (și preoții de care aparțineți) stați și nu faceți nimic. Săriți tot în capul celor care vor să facă ceva. Bravo vouă!
Dar e mai convenabil să ne atacați tot pe noi, din cauză că primiți felicitări și ajutoare, în locul prigoanelor pe care le-ați primi dacă ați lua atitudine.
„ORTODOXIA APARTINE LUI DUMNEZEU ! Noi pacatosii muritori…”
Da, bun, suntem păcătoși muritori, aste ce înseamnă ? că nu mai trebuie să apărăm ortodoxia pentru că suntem păcătoși și că ortodoxia este a lui Dumnezeu ? Ortodoxia este a Lui și o lăsăm, că doar nu e treaba noastră să ne băgăm noi, nu ? Sper că, citind din nou ce ai scris aici, îți dai seama ce aberant este.
Frate hai că îți zic ceva: Timpul meu este foarte prețios, exact cum ar trebui să fie și al tău. Așa că îți mai spun odată, termin-o odată cu comentariile. Ți-am spus unde să îmi trimiți mesaj dacă ai ceva important de spus. Dacă vrei să intri pe site să citești articolele fă-o, dar fără a mai posta epistolele astea la comentarii.
Dacă tot ne consideri niște rătăciți, mai bine te-ai ruga pentru noi, să ne lumineze Dumnezeu, decât să postezi comentariile acestea tulburătoare.
Doamne ajută!
Frate Ortodox, sper ca nu imi pierd timpul pe acest blog ! Incerc sa aduc argumente spre a indrepta credinciosii spre RUGACIUNE, spre ai scoate din TULBURARE ! chiar cred ca am argumente ! nici pe mine nu ma intereseaza ce scriu monofizitii pe blogurile lor, dar ce scriu ortodocsii ma intereseaza; in Parohia mea este pomenit doar Domnul Nostru Iisus Hristos si nu preaslavite nume de preoti (doar a celor carora li s-a demonstrat sfintenia) ! in Parohia mea Adevaratul Salvator al ORTODOXIEI este IISUS HRISTOS si nu preotul paroh ! vorbesti Frate Ortodox de mii de semnaturi stranse….vorbeste-mi de mii de suflete, de constiinte, inchinate Domnului Iisus ! vorbeste-mi de rugaciuni aduse MANTUITORULUI ! afla Frate Ortodox ca preotii vorbesc in parohii despre DERAPAJUL ORTODOX petrecut in Malta….altfel credinciosii nu ar sti ce s-a intamplat….doar nu crezi ca cele petrecute s-au aflat doar de la Schitul Radeni ! Frate Ortodox, tu ma intrebi daca eu stiu pe ce lume traiesc !? dar tu mai stii pe ce lume traiesti ? cunosti tu un cuvant al Domnului Iisus care se refera la numarul credinciosilor ? sau stii ca si mine ca daca ramane UN SINGUR CREDINCIOS, ATUNCI DRAGOSTEA DE DUMNEZEU EXISTA ! menirea voastra a celor de la Radeni este sa tineti statistici ? au fost vreodata dupa schisma adevaratii iubitori de Dumnezeu mai multi numeric decat ratacitii ? Il intereseaza pe Dumnezeu numarul Marturisitorilor sau Faptele lor ? Frate Ortodox, Sfintele Canoane nu sunt un regulament de ordine interioara ! Sfintele Canoane sunt o „culegere” de INVATATURI ! cine intelege INVATATURA, sa o puna in practica ! faptul ca voi intelegeti ca in acest moment dificil, prin nepomenire va castigati MANTUIREA, NU INSEAMNA CA ASA SI ESTE ! Mantuirea se castiga la Sfanta Judecata, acolo nu esti insotit de o avocata „agitata” ! acolo se face DREPTATE PE FAPTE ! tu acuzi ca noi ortodocsii care incercam smerenia suntem tacuti….nu suntem tacuti Frate Ortodox…NE URLAM (iertare) DUREREA IN RUGACIUNI ! nu facem nici tulburare, nici circ cu jandarmii ! Frate Ortodox, tu crezi ca ORTODOXIA poate fi salvata de niste oameni cu ajutorul MANTUITORULUI ! Gresesti ! CREDINTA ORTODOXA A EXISTAT, EXISTA SI VA EXISTA DATORITA MANTUITORULUI ! daca va fi cazul sa fie salvata, SALVAREA VA VENI DE LA DUMNEZEU prin oameni, nu de la oameni cu ajutorul lui DUMNEZEU ! INTELEGI FRATE ORTODOX ? cat despre interventii aberante(cam dura exprimare) hai sa incercam sa fim echilibrati in exprimare : FRATE ORTODOX, DACA TU CONSIDERI CA POSTARILE MELE CARE INDEAMNA LA DRAGOSTE FATA DE DUMNEZEU, LA RUGACIUNE, LA INTELEGERE, LA IERTARE, LA SUPUNERE, LA DRAGOSTE, LA ASCULTARE, sunt in contradictie cu scopul acestui blog, poti sa ma banezi ! Asa sa ma ajute Dumnezeu ! Asa sa ne ajute Dumnezeu !
Poate tu și încă alți câțiva într-adevăr vă rugați, dar restul 99,5% nu dau doi bani pe ce se întâmplă. Știi care este scuza multora dintre ei ? „Dacă părintele paroh ne-a zis că la sinodul din Creta nu s-a întâmplat nimic rău, înseamnă că totul este ok, și chiar dacă s-ar fi semnat documente eretice, nu este păcatul nostru, au păcat cei care le-au semnat”. Și gata, ei s-au spălat pe mâini. Ce bine ar fi dacă ar fi așa nu ? Să stăm toți liniștiți în timp ce ei avansează în distrugerea Ortodoxiei și să nu avem păcat.
Oricum, ce bine ar fi dacă voi v-ați ruga și pentru noi, cei care ne luptăm pentru păstrarea Ortodoxiei curate, aceeași Ortodoxie pe care o aveți și voi. Ne-ați ajuta (și implicit v-ați ajuta și pe voi) mult mai mult decât să ne faceți în toate felurile pe site-uri și în discuțiile pe care le aveți cu alții pe această temă.
„Tulburare ? Circ cu jandarmi ?” CINE A ADUS JANDARMII ? Nu noi frate Răzvan, nu noi, ci cei cu care tu și mulți alții încă sunteți în comuniune (că doar semnarea unor erezii nu este nici o problemă, nu este motiv de întreruperea pomenirii). Chiar sunt curios, după părerea ta, ce ar trebui să facă un episcop ca să fie justificată întreruperea pomenirii ?
Știi care este faza ? Tot zici că problemele actuale se trag de vreme lungă, de la CMB, calendar, rugăciuni în comun, etc. Și chiar ai dreptate. DAR tu consideri că nu este de vină ÎPS Teofan sau Patriarhul actual, ci cei de la care au început respectivele probleme, DAR NU ESTE AȘA. Cei care sunt acum în funcții și care au puterea să schimbe acele lucruri, NU O FAC, nici măcar nu vorbesc împotriva lor, ci o aprobă și o continuă. Ei au la fel de multă vină ca primii, din cauză că au puterea să schimbe ceva și nu se folosesc de ea.
Și te rog nu îmi spune că ÎPS Teofan nu poate face nimic fără Patriarh că nu te cred. Al doilea cel mai puternic cleric din toată ierarhia BOR și nu poți face nimic ?? Hai să nu ne mai mințim.
Du-te la ierarhi și spune-le să ieșim din CMB. Îți vor spune că „trebuie să păstrăm dialogul, că mărturisim Ortodoxia prin acest mod, că îi putem atrage la noi”. O minciună gogonată! Suntem de 60 DE ANI în CMB și nici o sectă nu prezintă nici un interes spre a se converti la Ortodoxie, ba mai mult, au apărut mai multe și numărul ortodocșilor a scăzut în acest timp. NU A AJUNS MAI MULT DE JUMĂTATE DE SECOL DE DIALOG ???
Și acum tu și MULȚI alții veniți și-mi spuneți că Mitropolitul este bun, este extraordinar, să am încredere în el și nu mai știu ce.
Deci, pe lângă faptul că în toți anii în care a fost în funcții înalte în ierarhia BOR (și slavă Domnului, a ocupat funcții destul de importante până acum) nu a luat nici o atitudine PUBLICĂ contra CMB, rugăciunilor în comun, calendarului, ereziilor (de exemplu să spună public că și catolicii sunt eretici și că botezul lor nu are nici o valabilitate; acesta este pur și simplu un exemplu, mai sunt multe altele), anul trecut a pus cireașa pe tort prin faptul că a semnat public documente eretice, tu vrei acum ca eu să am încredere în înaltpreasfinția sa că știe el ce este mai bine pentru mântuirea mea.
Dacă tu ai această încredere în înaltpreasfinția sa, atunci rămâi în comuniune cu el. Până nu își va retrage semnătura de pe acele documente, eu nu voi rămâne în această comuniune, pentru că eu nu am aceeași credință (ecumenică) cu înaltpreasfinția sa.
Oricum ești extraordinar, nu înțeleg de ce nu pricepi. El nu a făcut nimic (repet încă odată, PUBLIC) până acum, prin care să arate că este împotriva ecumenismului (CMB, rugăciuni în comun, etc.) și tu crezi că poți să stai liniștit să te rogi rămânând în comuniune cu înaltpreasfinția sa.
Citește un pic cum reacționau mirenii acum câteva sute de ani când vreun ierarh încerca să vândă Ortodoxia. Pe lângă faptul că se rugau, mai și puneau mâna pe bâte și îl luau la întrebări pe ierarh. Dar acum nu mai poți face așa, că preotul/ierarhul este înconjurat de jandarmi și este posibil să o iei tu pe spinare, pe lângă faptul că fratele Răzvan și MULȚI alții vor umple site-urile de comentarii făcându-te taliban și înapoiat și nu mai știu cum.
TU greșești crezând că Ortodoxia a fost salvată numai prin oameni care nu au trecut deloc la fapte. Dacă în cei 2000 de ani de Ortodoxie toți care au apărat-o ar fi apărat-o cum propui tu (ducându-se să se roage în continuare la Biserică ca și cum nu s-a întâmplat nimic) nu am mai fi avut Ortodoxie atât de mult.
Frate Răzvan, postările tale nu îndeamnă (doar) la rugăciune și iertare, ci mai mult la supunere și ascultare de episcop, episcop care ești și tu de acord că a greșit foarte tare ( și aici mă refer la erezie, care este cea mai mare greșeală pe care o putea face d.p.d.v. spiritual).
Nici tu să nu crezi că rugându-te și rămânând în comuniune cu episcopul (semnatar de documente eretice) ți-ai asigurat mântuirea.
„SALVAREA VA VENI DE LA DUMNEZEU prin oameni, nu de la oameni cu ajutorul lui DUMNEZEU !”
Îmi spui și mie te rog cum îți poți da seama că noi, cei care ne luptăm astăzi ne încadrăm în a doua parte și nu în prima ?
De unde ți-ai dat tu seama că noi ne încadrăm în a doua ?
Am mai întâlnit pe cineva (care a terminat facultatea de teologie) și mi-a spus „stai liniștit cu sinodul, dacă nu este bun, Dumnezeu va interveni”. Bun și cum vei recunoaște această intervenție ? Cineva (oameni) vor face ceva nu ? Păi poate „idioții” ăia de la Rădeni care se zbat acolo, poate Dumnezeu intervine prin ei nu ? De ce nu luați această posibilitate în considerare ?
Doamne ajută!
Ai spus ceva foarte grav mai sus care trebuie clarificat separat.
„Sfintele Canoane nu sunt un regulament de ordine interioara ! Sfintele Canoane sunt o “culegere” de INVATATURI !”
Ai dat-o bară cu fraza asta. Îmi pare rău să o zic, dar ți-am supraestimat nivelul duhovnicesc.
Sfintele Canoane sunt legile Ortodoxiei, trebuie respectate TOATE, nimic nu este opțional.
De ce crezi că nu s-a întrerupt pomenirea ierarhilor până în 2016 (cu toate că au participat la rugăciuni cu ereticii, au avut dialoguri peste dialoguri cu ereticii de ani de zile, că nu au ieșit din CMB, etc.) ? Din cauză că nu era îngăduit de Sfintele Canoane. Sau poate chiar era îngăduit având în vedere rugăciunile în comun, dar hai, s-a mai așteptat îndreptarea lor (cum propui tu încă să se facă), dar cu semnătura din Creta (în numele tuturor mirenilor și clericilor care aparțin de Înaltpreasfinția sa) a încălcat 100% Sfintele Canoane și s-a încadrat la Canonul 15. Nu se mai poate închide ochii. Tu nu vezi că se merge din rău în mai rău. Cât vrei să închidem ochii ??
Ce tot propui tu la comentarii prin înțelegere, dragoste, iertare, supunere, tot s-a făcut de atâția ani în timp ce Înaltpreasfinția sa tot încălca Sfintele Canoane. S-a făcut asta destui ani. Ajunge! Trebuie să ne oprim din răul acesta odată și să revenim la normal. Și dacă scrisorile nu au fost luate în seamă și tot s-a continuat atunci a fost aplicat (canonic) Canonul 15.
Dacă părintele tău duhovnic te-a învățat că Sfintele Canoane sunt pur și simplu niște învățături, atunci te sfătuiesc prietenește să îți găsești alt duhovnic. Numai ecumeniștii (în frunte cu patriarhul ecumenic Bartolomeu) spun că Sfintele Canoane și Sfinții Părinții sunt învechite/ți și că nu mai putem aplica ce au spus ei în zilele noastre. Ceea ce este strigător la Cer. Ai mare grijă dacă vreun părinte îți spune așa ceva.
Când nu știi dacă ceva este bine (ai citit ceva într-o carte, ți-a spus vreun părinte, etc.) și vrei să afli adevărul, te duci la Pidalion și te uiți și tu, dacă ce ai citit/ ce ți-a spus, este în concordanță cu Sfintele Canoane. Bine, asta cât o să mai avem Pidalion cum trebuie, că îl vor modifica ei și pe ăsta să nu îi mai încurce. Dacă s-ar modifica un anume cuvânt (unul singur) din Canonul 15, nu ar mai fi îngăduită canonic întreruperea pomenirii. Îți dai seama cât de important este Pidalionul ?
Deci nu este o culegere de învățături, este lege până la ultimul cuvințel.
Mare grijă!
Doamne ajută!
Iertare ! cand am vorbit de derapaj am scris MALTA in loc de CRETA ! Mintea pacatosului adevar graieste ! Istoria bat-o vina ! Iertare !
Frate Ortodox, incerc sa lamuresc intai interpretarea ta din cea de a doua postare. Bineinteles ca Sfintele Canoane nu sunt un regulament de ordine interioara (o culegere de prevederi care OBLIGA impotriva vointei propii sa fie asumate ) . bineinteles ca Sfintele Canoane sunt o culegere de Invataturi, si o sa incerc sa explic de ce cred aceasta ! Iisus Hristos a venit pe pamant sa Ia asupra LUI toate pacatele oamenilor; inainte de a pleca la DUMNEZEU TATAL, prin peregrinarile LUI, a sadit samanta Cunoasterii, a transmis INVATATURI ! Iisus nu a inregimentat pe nimeni, nu a obligat pe nimeni sa-L urmeze. Doar a transmis Invataturi. Cine a inteles vorbele Lui, L-a urmat. Dumnezeu nu OBLIGA pe nimeni sa-L asculte, sa invete si sa-si asume. Dumnezeu lasa la latitudinea fiecaruia sa urmeze CALEA DREAPTA ! Ortodoxia nu are legi ! Ortodoxia are INVATATURI ! Cine vrea sa le inteleaga capata DRAGOSTEA lui DUMNEZEU ! POATE SPERA LA MANTUIRE ! Asta inteleg eu prin cele la care indemn…DRAGOSTE, IERTARE, SUPUNERE, INTELEGERE ! Dar toate acestea fata de DUMNEZEU, nu fata de un om sau altul, indiferent cine este acel OM ! In ceea ce priveste prima postare, Frate Ortodox, ma faci sa cred ca in ciuda lecturilor tale nu prea intelegi sensul Invataturilor ! Tu deja vorbesti de „noi credinciosii” si ‘voi ceilalti credinciosi” ortodocsi ! Iezuitul din vatican isi freaca mainile de bucurie acum ! Frate Ortodox, intelege ca noi IUBITORII DE DUMNEZEU suntem doar CREDINCIOSII ORTODOCSI ! Nu exista „noi” si „voi” ! DOAR ORTODOCSI !!! Poate doar exista diferenta de INTELEGERE si de RABDARE ! Sau de nteligenta si de educatie ! Dar cu totii stim ca DUMNEZEU are un plan cu fiecare dintre noi ! Stii tu ce plan are DUMNEZEU cu semnatarii??? Ajungi tu sa-i judeci pe semnatari in locul lui DUMNEZEU ??? De cand s-a ajuns ca ierarhii sa atraga asupra lor mai multa atentie decat trebuie sa-I acordam lui DUMNEZEU ? Ce suntem noi ? Papistasi? Cum sa ne impiedicam NOI de niste OAMENI care au semnat niste hartii si sa uitam sa-L SLAVIM pe DUMNEZEU ! Te indemn Frate Ortodox sa-ti inchini viata lui Dumnezeu, si nu unor oameni ! Si sa nu uiti ca Iisus insusi a fost inconjurat de „NECREDINCIOSI”…unul s-a lepadat, si nu odata, altul nu a crezut fara sa atinga, altul L-a vandut, dar ORTODOXIA EXISTA ! SI VA EXISTA ! CHIAR DE VA RAMANE DOAR UNUL ! Asa sa ma ajute DUMNEZEU ! Asa sa ne ajute DUMNEZEU !
Tocmai, noi nu suntem papistași. Deci mesajul transmis de mai marele locului că dacă nu îl pomenim nu mai suntem în interiorul Bisericii, nu sună un pic a papism ? Numai papa spune că cei care nu îl pomenesc nu sunt în Biserică, de parcă el ar fi centrul confesiunii și nu Hristos.
Frate Răzvan, tu spui că noi suntem în înșelare și voi nu. Mă întreb, oare poți spune cu aceeași tărie și că Theodoros Zisis este în înșelare, acum când el a anunțat că întrerupe pomenirea ierarhului și că ÎPS Serafim de Pireu este în înșelare dând anatemei sinodul din Creta, același sinod care slăvit de mai marii noștri ?
Haideți să vă văd acum pe voi, cei care aveți de obiectat de cei de la Rădeni, dacă puteți spune acum de acești stâlpi ai Ortodoxiei că sunt în înșelare. Au stat ei cât au stat și au analizat totul și au ajuns la concluzia că nu se mai poate rămâne în comuniune cu semnatarii de documente eretice.
Și stai liniștit, vor urma și alții. Ei nu se joacă așa ca cei …. nici nu mai are rost să mai zic.
Am înțeles frate Răzvan ce crezi tu. Îmi pare rău, dar eu nu sunt de acord cu tine.
Vom mai discuta după evenimentele care urmează să se întâmple în următoarele luni.
Doamne ajută!
Frate Ortodox, in primul rand te rog sa nu mai folosesti in exprimare „noi” si „voi”…cu totii IL iubim pe DUMNEZEU, dar unii suntem mai detinatori de ADEVAR decat altii…suntem toti niste PACATOSI MANDRI, care cred ca detin argumente teologice care sa-l convinga pe celalalt !….reducem Cuvantul lui Iisus la interpretarea omului, si „uitam” sa intelegem mesajul Dumnezeiesc transmis de EL ! Trebuie sa intelem toti ca nu putem judeca noi ce LUCRARE are DUMNEZEU cu fiecare dintre noi (ierarhi, preoti,calugari,monahii,mireni). Cat despre profesorul Zisis, eu cred ca trebuia sa reactioneze din 1999 atunci cand patriarhul Bartholomeu s-a rugat si s-a imbratisat cu papa ! Frate Ortodox, singura solutie la tot ce se intampla ramane RUGACIUNEA ! Asa sa ma ajute Dumnezeu ! Asa sa ne ajute Dumnezeu !
Și protestanții îl iubesc pe Dumnezeu (în felul lor), asta nu înseamnă că ei și eu reprezentăm un „noi”; ei sunt ei și noi (ortodocșii) suntem noi.
Cum vroiai să mă exprim când mă refeream la cei care nu sunt de acord cu întreruperea pomenirii ?
Corect, suntem toți ortodocși, dar vedem lucrurile diferit, deci noi vedem într-un fel și voi vedeți altfel, dar asta nu înseamnă că nu suntem toți (pomenitorii și nepomenitorii) frați ortodocși întru Hristos.
Dacă ar fi întrerupt pomenirea pr. Zisis în ’99, ar fi sărit toți în sus (exact cum au sărit toți acum cu sinodul). Tu chiar nu vezi ? Dacă am fi mai așteptat încă 50 ani și apoi să întrerupem pomenirea tot așa ar fi sărit. Plus că s-ar mai fi găsit cineva (ca tine de exemplu) să zică „de ce ați întrerupt pomenirea acum și nu atunci în 2016 când a avut loc sinodul ?”. Chiar nu îți dai seama că oricând s-ar fi întrerupt pomenirea ierarhilor din cauza încălcărilor canonice pe care le fac majoritatea dintre ei, tot acesta ar fi fost rezultatul (adică foarte mulți să zică „vai, nu era acum momentul, trebuia să mai așteptăm, ……etc.”, tot felul de delăsări).
Fi mulțumit că nu s-a întrerupt în ’99 și s-a mai aplicat iconomia până în 2017. Dar vezi, nu ești mulțumit. Și așa sunt majoritatea dintre cei care sunt de acord cu pomenirea (ca să nu zic voi). Dacă s-a întrerupt pomenirea săriți și spuneți că mai trebuia să așteptăm, dacă o lăsam nu știu câți ani și întrerupeam atunci pomenirea, săreați și spuneați „dar acum v-ați găsit, de ce nu ați făcut nimic până acum ?”. Nu mai vorbim de ereziile care s-ar mai adăugat în acești ani în care nimeni nu ar fi zis nimic („de dragul ascultării și supunerii”).
Am înțeles, tu te bazezi numai pe rugăciune și pe comuniunea cu episcopul (indiferent de ce erezii semnează în numele tău și a tuturor). Foarte bine că te rogi, roagă-te și pentru noi, și vom vedea ce se întâmplă în viitor.
Doamne ajută!
„Am înțeles, tu te bazezi numai pe rugăciune și pe comuniunea cu episcopul (indiferent de ce erezii semnează în numele tău și a tuturor).”
Nu iubite frate….eu ma bazez doar pe RUGACIUNE si DUMNEZEU ! ! !
„Dacă ar fi întrerupt pomenirea pr. Zisis în ’99, ar fi sărit toți în sus (exact cum au sărit toți acum cu sinodul). Tu chiar nu vezi ?”
Nu iubite frate….daca Parintele Zisis ( care probabil este unul dintre cei mai mari teologi in viata) ar fi reactionat in 1999, atunci ar fi „sarit in sus” IUSTIN PARVU, ARSENIE PAPACIOC, SOFIAN BOGHIU, ADRIAN FAGETEANU, IUSTINIAN CHIRA, ATANASIE STEFANESCU, PAULIN CLAPON, probabil cea mai importanta generatie, impreuna cu altii, de parinti duhovnici ai secolelor 20-21 !!! Dar in acest vid de afirmare duhovniceasca pe care din pacate il traim, cine reactioneaza ? TU ? EU ? Sa fim seriosi iubite frate; daca am vedea nume importante din obstea monahala (ma refer la Moldova) precum Parintele Mitropolit Teofan, Parintele Episcop Calinic, Parintele Staret Hariton, Parintele Staret Nicodim de la Hadambu, Parintele Calistrat de la Vladiceni, si altii fata de care imi cer iertare ca nu-i pomenesc, ca iau atitudine oficial, alta ar fi situatia ! Dar EI nu au reactie de „tulburare”….de ce? ce nu stiu EI si stie Parintele Pamvo? ce nu vad EI si vede Parintele Pamvo? ce nu aud EI si aude Parintele Pamvo? Raman la parerea mea, intarita de intelepti parinti de la la Manastirea Sihastria si Manastirea Petru Voda….Rugaciune si Rabdare ! Asa sa ma ajute Dumnezeu ! Asa sa ne ajute Dumnezeu !
Rămâi frate la părerea ta!
Și eu voi rămâne la a mea cu pr. Pamvo, și mai nou cu pr. Zisis, ÎPS Serafim de Pireu, PS Longhin și mulți alții.
Doamne ajută!
poate si cei ecumenisti si precum cei antiecumenisti se vor linisti si vom realiza toti cat de pacatosi si inselati suntem in fata lui Dumnezeu
Doamne ajuta!
http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2017/03/02/sinaxa-panortodoxa-care-va-condamna-sinodul-din-creta
http://www.glasulstramosesc.ro/blog/protv_indeamna_lumea_sa_mearga_la_biserica/2017-03-03-345
S-a anuntat pe feisbuc, ca azi, in Duminica Ortodoxiei, Pr Teodor Zisis a oprit pomenirea patriarhului cazut in erezie.
Harul Duhului Sfant lucreaza prin fetele bisericesti chiar atei si eretici(care pot fi si din nestiinta,cum au fost si unii Sfinti care s-au indreptat),pana la antemizarea lor de un Sinod Bisericesc dovada stau multi Sfinti Parinti care au fost hirotoniti de episcopi eretici:
„Sfântul Chiril al Ierusalimului nu s-a molipsit, cu toate că a primit hirotonia întru episcop de la mitropolitul Acachie al Cezareii, care era arian declarat (şi, mai mult decât atât, conducător al unei facţiuni ariene), dar încă se afla în Biserică. Şi Sfântul Anatolie a fost hirotonit episcop (şi încă patriarh al Constantinopolului) de către Dioscor, patriarhul Alexandriei, care era monofizit şi mare apărător al ereziarhului Eutihie. Şi aceasta înainte de a fi osândit de Sinodul IV ecumenic.Aşadar,dacă nu s-a molipsit hirotonia săvârşită de episcopi, care propovăduiau învăţături eretice, dar care nu erau condamnaţi încă de sinod, ci erau în Biserică, cu atât mai mult nu se molipseşte prin pomenirea acestora şi nici prin împărtăşirea cu persoanele care din iconomie îi suferă pe aceia şi îi pomenesc.”
Indepartati lumea de la rugaciune la biserica,lume care oricum se ducea rar si rugaciunea la fel de rar,acum ce vor face?!se vor „ruga” pe facebook si se vor uita la filme acasa ca saccsiv…
P.S. Longhin Jar – Citirea anatemelor la Banceni – 5 martie 2017
https://www.youtube.com/watch?v=cUpqWQag2zM
http://romanortodox.info/apel-pentru-tiparirea-brosurii-care-contine-40-de-argumente-ca-sinodul-din-creta-nu-a-fost-in-duhul-sfintilor-parinti/
Biblioteca digitală. Descărcaţi cărţile acum cât mai avem acces liber la internet.
„Păstraţi cărţile vechi, fiindcă va veni timpul şi veţi avea nevoie de ele, pentru că cele noi vor fi schimbate” – sfat dat de duhovnici din secolul trecut
Am adăugat de curând în biblioteca portalului câteva cărţi in format PDF ce merită să le aveţi fiecare dintre voi.
Puteţi descărca:
Sfântul Ioan Damaschin Descoperire cu amănuntul a pravoslavnicii credinţe – Tălmăcită din limba ellinească de Gherontie Ieromonahul şi Ierod. Grigorie din Sfânta Mănăstire Neamţ şi tipărită la Iaşi în anul de la Hristos 1806
Cazanii 1929
Molitfelnic 1834
Pidalion 1841
Apostol 1974
Evanghelie 1983
Penticostar 1936
Tipic Bisericesc 1976
Triodul 1946
Panahida 1948
Octoihul – Canoanele Maicii Domnului 1816
Psaltirea din Biblia lui Şerban Cantacuzino (1688)
Minei Decembrie 1927
Minei Noiembrie 1927
Minei Octombrie 1929
Minei Septembrie 1929
Minei August 1929
Minei Iulie 1928
Minei Iunie 1927
Minei Mai 1928
Minei Aprilie 1929
Minei Martie 1930
Minei Februarie 1929
Minei Ianuarie 1926
şi nu numai…
Rugăm pe cei ce au în variantă electronică un Liturghier dinainte de 1974 şi/sau un Ceaslov, să ne contacteze. Mulţumim!
NOTA: La cărţile de pe Google Drive, ce depăşesc 80mb daţi click pe „Descărcaţi” apoi pe „Descărcaţi oricum”
http://www.glasulstramosesc.ro/dir/
Lupta pentru îngrădirea de ecumenism trebuie împletită cu lupta pentru informarea ortodocsilor. De asemenea, cred ca ar trebui creat un cadru legal cât mai solid pentru apărarea drepturilor crestinilor. Pe vremea lupte anti-cip, exista Forul Ortodox Roman care apăra drepturile crestinilor atat cat se putea. Și acum trebuie creat ceva asemănător. Trebuie împărțite pliante și trebuie ca mișcarea antiecumenist a sa ia amploare. Altminteri , putem fi anihilați cu prea multa ușurință.
OMILIA care va fi citita de teologul MIHAI-SILVIU CHIRILA (din partea PLEROMEI Bisericii Ortodoxe Romane) la SINAXA DIN GRECIA din 4 aprilie
https://saccsiv.wordpress.com/2017/03/30/omilia-care-va-fi-citita-de-teologul-mihai-silviu-chirila-din-partea-pleromei-bisericii-ortodoxe-romane-la-sinaxa-din-grecia-din-4-aprilie/
Brosura. 40 de argumente ca adunarea cretana Nu a fost in duhul Sfintilor Parinti
http://prieteniisfantuluiefrem.ro/wp-content/uploads/2017/04/Brosura-antiCreta.pdf